اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

فرهنگیان در ایجاد امنیت نیروی انتظامی را یاری کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: فرهنگیان با فرهنگ‌سازی میتوانند در کنار نیروی انتظامی به حفظ نظم و آرامش در جامعه کمک کنند.

فرهنگیان در ایجاد امنیت نیروی انتظامی را یاری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی پیش از ظهر امروز در مراسم زنگ انضباط اجتماعی که در مدرسه باقر‌العلوم برگزار شد، بیان کرد: ما با برگزاری این مراسم نمادین دو هدف را دنبال می‌کنیم، هدف نخست تقدیر و تشکر از زحمات، تلاش‌ها و حماسه‌آفرینی‌های نیروی انتظامی است و هدف دوم یادآوری رسالت و مأموریتی که به ما مردم و دانش‌آموزان وارد است.
وی ادامه داد: زندگی اجتماعی و زندگی انسانی بدون وجود قانون و مقررات امکان‌پذیر نیست و برای آشنایی با حقوق خود، دانستن تکالیف و شناخت حقوق دیگران و رعایت آن باید آشنایی با قانون داشته و قانون در جامعه حاکم باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: مولفه دیگری که ناگزیر به رعایت آن در زندگی اجتماعی هستیم، نظم و انضباط است که بدون آن زندگی سخت و گران می‌شود و زندگی مسالمت‌آمیز، آسایش و رفاه وجود نخواهد داشت بنابراین برای حاکمیت قانون و نظم وظایفی داریم.
وی عنوان کرد: آشنایی با قانون و مقررات و رعایت آن در زندگی اجتماعی، تحصیلی و آموزشی را باید مورد توجه داشت و وجود نیروی انتظامی برای حاکمیت نظم، آرامش و امنیت در جامعه است و امروز برای آنکه این عزیزان به بهترین نحو مأموریت خود را انجام دهند نیاز به همکاری آحاد جامعه و ما وجود دارد و ما با همراهی و تعامل با نیروی انتظامی می‌توانیم در جامعه ایجاد آرامش و نظم و امنیت را داشته باشیم.
حبیبی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در جامعه افزود: نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت و آرامش در کنار و پشتیبان ملت است و اگر امروز در جامعه در کمال آرامش و امنیت به تحصیل و درس و کار می‌پردازیم نتیجه زحمات پرسنل نیروی انتظامی است که شبانه‌روز در تلاش هستند تا نظم، امنیت و آرامش در جامعه حاکم باشد بنابراین این نظم و امنیت را مرهون زحمات نیروی انتظامی هستیم.
وی با اشاره به نقش فرهنگیان و دانش‌آموزان در ایجاد امنیت و نظم در جامعه اعلام کرد: ما با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ نظم در مسیر آموزش می‌توانیم در کنار نیروی انتظامی به حفظ نظم و آرامش در جامعه کمک کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بنابراین از جانب دانش‌آموزان و فرهنگیان استان از زحمات نیروی انتظامی در سطح کشور و استان و به ویژه فرمانده انتظامی استان تشکر کرده و اعلام می‌کنیم فرهنگیان و دانش‌آموزان همراه با نیروی انتظامی در حفظ نظم و امنیت در جامعه و نهادینه کردن این مولفه همراه بوده و ان‌شاالله هرچه بیشتر این نعمت ارزشمند امنیت و نظم اجتماعی را در جامعه حاکمیت دهیم.
در ادامه مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین اظهار کرد: همانطور که در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام داریم دو نعمت وجود دارد که انسان خیلی قدر آن را نمی‌داند، مگر آن را از دست دهد، اولین نعمت صحت و سلامتی است که ما در روند طبیعی زندگی اگر بیمار شویم متوجه اهمیت سلامتی می‌شویم بنابراین باید قدر این نعمت بزرگ را دانست.
نقی مرادی افزود: نعمت دوم امنیت است، عوامل متعددی در این امنیت نقش دارد که از جمله این عوامل تأمین کننده امنیت، نیروی انتظامی است که شبانه‌روز و حتی در ایام تعطیل با تمام وجود وقت گذاشته تا نظم و امنیت را فراهم کنند.
وی تأکید کرد: همه نیروهای مسلح ما در راستای ایجاد امنیت تلاش می‌کنند به طوری که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور به دشمن بیفتد و امروز نیز کشور در اوج عزت و اقتدار در منطقه است که نیروهای مسلح و نیروی انتظامی ما در راستای ایجاد این امنیت تلاش می‌کنند.
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با مقایسه وضعیت امنیت در ایران و کشورهای همسایه اعلام کرد: ما در کشور بسیار امنی زندگی می‌کنیم و زندگی در چنین فضایی جای افتخار دارد و برای اینکه امنیت و نظم پایدار باشد کوشش یک طرفه پایدار نیست و ما و شما به عنوان شهروند در این جامعه باید در ایجاد نظم و انضباط اجتماعی گام برداریم و نیروی انتظامی را همراهی کنیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول