اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری جشن زیر سایه خورشید؛

پرچم رضوی در یزد به اهتزاز درآمد

خبرگزاری فارس: پرچم مقدس آستان قدس رضوی با حضور خدام این آستان طی مراسم ویژه‌ای در جشن زیر سایه خورشید در یزد به اهتزاز درآمد.

پرچم رضوی در یزد به اهتزاز درآمد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، جشن زیر سایه خورشید با حضور هزاران نفر از مردم یزد در سالن وحدت آموزش و پرورش با برگزاری مراسم ویژه‌ای برگزار شد و حال و هوایی معنوی به استان بخشید.
حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، از وعاظ برجسته کشور در جشن زیر سایه خورشید یزد اظهار داشت: اجر و قرب شیعه بر اساس اطاعت از دستورات دین و اطاعت از ولایت است.
وی افزود: هرکس حیا و عفت بیشتر، حلال خوری بیشتر و ولایت مداری بیشتر داشته باشد، نزد خداوند مقرب‌تر است.
ماندگاری با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت در دین اسلام عنوان کرد: اگر عمر خود را به عبادت و زیارت و دعا بگذرانیم اما در مسیر ولایت نباشیم، خسران دیده‌ایم.
وی با اشاره به ویژگی‌های محبان اهل بیت (ع) بیان کرد: محب اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) باید معرفت، اطاعت و مجاهدت داشته باشد و در راه ائمه از گناه دوری کند و از مال و جان و آبروی خود مایه بگذارد.
ماندگاری همچنین با اشاره به برگزاری مراسم‌های جشن و عزاداری ویژه در یزد افزود: مردم یزد همواره بهترین مراسم‌ها را برای اهل بیت (ع) برپا کرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به مقام رئوفیت امام رضا (ع) عنوان کرد: اگر مرام و مسلک ما امام رضایی شود، ایشان خودشان محبانشان را به سمت مشهد مقدس می‌برند.
ماندگاری تاکید کرد: حب امام رضا (ع) نباید تنها به ایام ولادت یا شهادت ایشان منحصر شود بلکه یک شیعه ایرانی باید در همه ایام سال تلاش در راه مجاهدت برای امام رضا (ع) داشته باشد.
در این مراسم با برگزاری قرعه کشی از شرکت‌کنندگان با اسامی رضا و علیرضا با اهدای هدیه ویژه صد هزار تومانی تجلیل شد.
این مراسم با شکوه با حضور خدام حرم رضوی حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفت و خدام با حمل پرچم رضوی آن را در این مراسم به اهتزاز درآوردند.
بیان خاطرات خدام، قرائت زیارتنامه امام رضا (ع) از راه دور، برپایی مراسم مداحی و مولودی خوانی و ... از دیگر برنامه های این جشن باشکوه بود.
مردم یزد در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌های رنگی و همراهی با مداحان و مولودی‌خوانان حال و هوای ویژه‌ای به جشن رضوی دادند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول