اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه خادمان حرم رضوی؛

جشن 20 هزار نفری زیر سایه خورشید در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون فرهنگی جوانان رضوی تبریز از ورود خادمان حرم رضوی در روز جمعه به آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: جشن بزرگ 20 هزار نفری زیر سایه خورشید در محل مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تبریز برگزار می‌شود.

جشن 20 هزار نفری زیر سایه خورشید در تبریز برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شش نفر از خادمان حرم رضوی ساعت 9 صبح روز جمعه در بدو ورود خود به استان وارد شهر اسکو می‌شوند و در سالن ورزشی وحدت این شهر در مراسم ویژه جشن زیر سایه خورشید حضور می‌یابند.
وی اظهار داشت: این خادمان پس از حضور در این برنامه بعد از نماز مغرب و عشا در سالن ژیمنازیوم شهر بناب حضور یافته و در جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) شرکت می‌کنند.
رئیس کانون فرهنگی جوانان رضوی تبریز افزود: این برنامه با برگزاری همایش 5 هزار نفری میثاق با امام رضا(ع) در ساعت 9 صبح ضمن همراهی خادمان حرم رضوی در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز ادامه می‌یابد و بعد از نماز مغرب و عشا جشن بزرگ زیر سایه خورشید در محل مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) با سخنرانی استاد نقویان همراه با صرف شام رضوی با حضور بیش از 20 هزار نفر برگزار می‌شود.
حیدری  ادامه داد: جیره خشک این شام از طرف آستان قدس‌رضوی تامین شده و آشپز و مسئولان توزیع نیز از طریق این آستانه مقدس طبخ آن را بر عهده دارند تا امسال مشتاقان زیارت امام رضا(ع) از سفره ایشان متنعم گردند.
وی در ادامه تشریح برنامه‌های جشن زیر سایه خورشید که به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: روز یکشنبه 17 مهر ماه نیز همایش دختران رضوی با عنوان شکوفه‌های نور با حضور 2 هزار و 500 نفر از دختران تبریزی و سخنرانی انسیه خزعلی عضو هیئت علمی دانشگاه برگزار می‌شود.
رئیس کانون فرهنگی جوانان رضوی تبریز همچنین از برگزاری ویژه برنامه خطاطی و نقاشی با موضوع امام رضا(ع) در محل مسجد کبود و ویژه برنامه خواهران جشن زیر سایه خورشید با سخنرانی امام جمعه اردبیل آیت‌الله سید حسن عاملی در ورزشگاه 5 هزاری نفری صدرا خبر داد.
سعید مطلبی رئیس ستاد برگزاری جشن زیر سایه خورشید هم در این باره گفت: در برگزاری این جشن بزرگ تنها مشارکت‌های مردمی جذب شده و برای آن حدود 2 میلیارد و 200 میلیون ریال جذب شده که باید یادآور شد از کمک مالی هیچ نهاد دولتی بهره گرفته نشده است.
وی افزود: در برگزاری این جشن بزرگ هم اکنون 250 نفر از خواهران و برادران عضو کانون همکاری دارند و علاقمندان به کمک مالی برای برگزاری باشکوه‌تر این مراسم می‌توانند به محل کانون در اداره کل تبلیغات اسلامی استان واقع در میدان دانشسرا مراجعه کنند.
مطلبی همچنین اظهار داشت: برای استقبال از خادمان حرم رضوی شهرستان‌های مرند، اهر و میانه اعلام آمادگی کرده بودند که به دلیل برخی مشکلات از سال آینده برنامه‌هایی نیز در این شهرستان‌ها اجرا می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول