اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

مجلس نباید ذره‌ای از مسیر اصولگرایی منحرف شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: انتخابات آتی باید به گونه‌ای برگزار شود که مجلس یک ذره هم از مسیر اصولگرایی منحرف نشود.

مجلس نباید ذره‌ای از مسیر اصولگرایی منحرف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: انتخابات این دوره از دوره‌های دیگر مهم‌تر است و باید مراقب ورود جریان‌های فتنه و منحرف در انتخابات مجلس بود.
وی افزود: باید افرادی به صحنه بیایند که در خط امام و رهبری حضور داشته باشند و روی خط اصولگرایی حرکت کنند و هدفشان خدمت به محرومان باشد.
 
*‌ بسیاری از ورشکستگی‌ها به دلیل سودهای نامتعارف بانکی است
خطیب موقت جمعه اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مفاسد اقتصادی و بانکی اخیر تصریح کرد: اسلام برای جلوگیری از انباشت ثروت و گنجینه‌سازی طلا و نقره حدود شرعی همچون پرهیز از رباخواری و پرداخت خمس و زکات را قرار داده است.
وی بیان داشت: بسیاری از ورشکستگی‌ها به دلیل رباخواری، سودهای نامتعارف و جریمه‌های سنگین بانکی است.
رهبر ادامه داد: اگر چه اسلام با ثروت‌اندوزی و انباشت آن مخالف است اما این مخالفت به معنی نداشتن کسب و کار و ثروت حلال نیست، چرا که ثروت می‌تواند برای آخرت انسان مفید باشد.
 
*‌ اختلاس اخیر برای نظام اسلامی در داخل و خارج زننده بود
وی در ادامه با اشاره به اینکه اختلاس اخیر برای نظام اسلامی در داخل و خارج زننده بود، اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی کارشناسان طرح بانک اسلامی در قالب عقود اسلامی را بررسی کردند، اما در حال حاضر چه اندازه از معیارهای اسلامی و شرایط عقود اسلامی در بانک‌ها رعایت می‌شود.
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از رشد قارچ‌گونه مؤسسات اعتباری و مالی در کشور اظهار داشت: بسیاری از مؤسسات مالی و اعتباری که با نام ائمه (ع) نیز مزین می‌شوند، با برگزاری مسابقات مختلف و پرداخت سود و جایزه فعالیت می‌کنند که این یک هشدار برای نظام پولی و اعتباری کشور است.
وی مبارزه با موقوفه‌خواری را یکی دیگر از راه‌های تثبیت عدالت اقتصادی دانست و افزود: اوقاف باید برای به روز کردن موقوفات تلاش کند.
 
*‌ مجلس و دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی چاره‌اندیشی کنند
رهبر تاکید کرد: مجلس، دولت و کارشناسان اقتصادی باید برای اصلاح ساختار اقتصادی و پولی و اعتباری کشور چاره‌اندیشی کنند.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب 10 سال پیش به اهمیت و لزوم موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کردند، گفت: شعارزدگی یکی از آفت‌های کشور ماست و نمونه بارز آن سخنان و رهنمودهای رهبری است که تنها در بنرها، تابلوها و سربرگ‌ها نوشته می‌شود، چرا که این عمل شعارزدگی است و باید عملیاتی شوند.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: باید منشور مبارزه با مفسدان و رشوه‌خواران به صورت جدی پیگیری شود.
 
*‌ با دانه درشت‌ها برخورد شود نه با آفتابه‌ دزدها
وی اضافه کرد: در مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با دانه درشت‌ها برخورد جدی شود، نه اینکه تنها چند آفتابه دزد را مجازات و تعقیب شوند.
به گزارش فارس، رهبر در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری اظهار داشت: مهم‌ترین مناسبت هفته، میلاد با سعادت امام رضا (ع) است که وجود نازنینش سبب کرامت، عزت و اقتدار کشور ما شده است.
وی در ادامه به روز جهانی کودک اشاره کرد و افزود: اسم نیکو انتخاب کردن، تربیت درست و مراقبت جسمی و روحی از کودک از جمله حقوق کودک در اسلام است.
 
*‌ بیش از 100 میلیون کودک در جهان آواره جنگ هستند
خطیب موقت جمعه اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 100 میلیون کودک در جهان بر اساس جنگ آواره شدند و بیش از 250 میلیون کودک نیز در شرایط دشوار کار قرار دارند.
وی اضافه کرد: 155 میلیون کودک کمتر از پنج سال زیر خط فقر و مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند و حدود 150 میلیون کودک در دنیا نیز محروم از تحصیل هستند.
رهبر وجود ماهواره‌ها در منازل را سبب تأثیرگذاری منفی بر روی کودکان دانست و ادامه داد: این ماهواره‌ها جز فساد، برهنگی و فحشا چیز دیگری را وارد خانه‌ها نمی‌کند.
 
*‌ از رسانه ملی در بسیاری بخش‌ها گله دارم
وی ادامه داد: از رسانه ملی در بسیاری از بخش‌ها به ویژه در بخش برنامه‌های کودکان گلایه دارم، چرا که برنامه‌های مفید و سازنده اسلامی برای کودکان ندارد.
رهبر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه این دوره از انتخابات بسیار مهم است، گفت: گاهی در انتخابات حق، باطل، سفید و سیاه با یکدیگر یکی می‌شوند و گاهی گروه انحرافی روی کار می‌آیند و گروه‌ها افرادی را به مجلس می‌فرستند که طبق نظر آنها باشند.
 
*‌ مسائل جزئی نباید سبب اختلاف شود
وی تاکید کرد: انتخابات آتی باید به گونه‌ای برگزار شود که مجلس یک ذره هم از مسیر اصولگرایی منحرف نشود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت و انسجام نیروهای خودی در این عرصه بسیار مهم است و مسائل جزئی نباید سبب اختلاف شود و باید بر اصول مشترک اصولگرایی تکیه کرد.
 
*‌ همیشه حامی نیروی انتظامی بوده‌ام
وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی افزود: همیشه حامی نیروی انتظامی بوده‌ام چرا که با شجاعت با افراد تبهکار مبارزه کرده و احساس امنیت برای جامعه تأمین می‌کند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول