اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاورشهر:

حج یک وظیفه فردی و اجتماعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خاورشهر با بیان اینکه حج یک وظیف فردی، اجتماعی و عبادی ـ سیاسی است، گفت: با توجه به بیداری اسلامی مناسک حج سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

حج یک وظیفه فردی و اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صالح یاسینی در خطبه‌های نماز جمعه خاور شهر پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد فرخنده حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) گفت: مردم باید با پیروی از این امام همام و الگو قرار دادن سیره و روش زندگی ایشان به قله‌های رفیع سعادت و خوشبختی دست یابند و کرامات و فضایل معنوی را برای خود کسب کنند.
امام جمعه خاور شهر افزود: امام علی ‌بن موسی‌الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام روا داشتند و سرانجام مامون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند.
وی در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید مظهر اقتدار و رحمت و رأفت باشد و نیروی انتظامی حافظ امنیت، آسایش و آرامش مردم هستند و کارکنان این نیرو اگر در این عرصه مخلصانه عمل کنند مانند مجاهدان جنگ و کارزار هستند.
حجت‌الاسلام یاسینی بیان کرد: امروز نیروی انتظامی ما به دلیل مقابله با توطئه‌های استکبار از جمله مواد مخدر و... بیشترین تلاش را داشته و شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و نیروی انتظامی به ایمان، دانش و تجربه نیاز دارد و باید از هر نظر خود را مجهز کرده و مطمئن باشد که نیروی انتظامی در خدمت مردم، مورد حمایت مردم امام جمعه خاورشهر با بیان اینکه هر فرد در حج یک وظیفه شخصی و یک وظیفه اجتماعی، سیاسی و عبادی دارد، عنوان کرد: با گز اردن حج، یک تحول عجیبی در انسان بوجود می آید از جمله بیداری اسلامی که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان استفاده می‌کنند. که اگر این در بین مسلمانان به‌وجود بیاید دیگر این مشکلات را در بین مسلمانان نخواهیم داشت.
وی در ادامه با اشاره به پرونده اختلاس گفت: پرونده اختلاس اخیر باید با قاطعیت بررسی و نتیجه آن به صورت شفاف به مردم گزارش شود و عده‌ای که به خزانه ملت خیانت کرده‌اند باید پاسخگو باشند.
یاسینی تاکید کرد: زیر سئوال بردن آبروی یک ملت، گناه کوچکی نیست و باید بی‌رحمانه با این قضایا برخورد و دست فاسدان را قطع کرد.
امام جمعه خاورشهر در پایان با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین تصریح کرد: رهبری در سخنرانی کنفرانس بیداری اسلامی، بیانات مهمی داشتند که سرنوشت فلسطینیان باید توسط خودشان رقم بخورد در انتخاباتی آزاد که یهودیان اصلا در آن جایی ندارند و همان طور که رژیم اشغالگر قدس خط قرمز آمریکا و اروپا است، فلسطین و قدس هم خط قرمز برای ما است و اگر روزی بخواهند ما را با موشک تهدید کنند، باید بدانند جواب موشک، موشک است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول