اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:

اتفاقات سوریه یک حرکت آمریکایی صهیونیستی بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات اخیر در سوریه یک حرکت کاملا آمریکایی صهیونیستی بود.

اتفاقات سوریه یک حرکت آمریکایی صهیونیستی بود
محمد دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در طرقبه التهابات اخیر در سوریه را نتیجه فتنه‌انگیزی آمریکا و اسرائیل در منطقه دانست و اظهار داشت: از ابتدا جریانات سوریه با یک حمله نظامی و از طریق اردن و اسرائیل و برخی جریان‌های مخالف حکومت که در سوریه هستند آغاز شد و با مسلح شدن این گروه‌ها، در طی چند عملیات به نیروهای امنیتی سوریه حمله کردند.
نماینده طرقبه شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه حکومت سوریه آمادگی چنین وضعیتی را نداشت زیرا این موضوع را می‌توانست خیلی راحت‌تر از وضع پیش آمده کنترل نماید و از درگیری‌های به وجود آمده و کشتار مردم بی‌گناه و عادی بکاهد.
دهقان تأکید کرد: کشته شدن مردم عادی و بی گناه در سوریه، سبب تشدید وضعیت بحرانی در این کشور شد ولی با گذشت زمان، حکومت سوریه در برخورد با این وضعیت آمادگی بهتر و مناسب‌تری کسب کرد و هم اکنون تقریبا اوضاع سوریه تحت کنترل در آمده است.
وی عمده درگیری‌های سوریه را، در مناطق مرزی این کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، اتفاقاتی که برای مردم بی گناه در سوریه افتاده است را تأئید نمی‌کند و ما بر این باور هستیم که حکومت بشار اسد، می‌توانست خیلی بهتر این اتفاقات را مدیریت کند.
دهقان تأکید کرد: با تمام اتفاقات تلخی که در کشور سوریه رخ داد اما ما بر این باوریم که اتفاقات سوریه، یک حرکت آشوبگرانه بوده و کاملا تحت مدیریت آمریکا و صهیونیست جهانی اداره می‌شده است.
وی گفت: با توجه به تشکیل جبهه ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی مردم در سراسر جهان، جبهه استکبار در صدد این بود تا افکار عمومی را منحرف به مسائل خاورمیانه نماید و در این بین برخی نیروهای خود فروخته با این کشور ها همراه شدند.
نماینده طرقبه شاندیز و چناران تصریح کرد: این نقشه در جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شد و حادثه 25 بهمن سال 88 حرکتی در همین راستا بود که با هوشیاری مردم و با درایت رهبر معظم انقلاب خنثی شد.
دهقان بیان داشت: آنچه که این بار اتفاق افتاد، مسلح کردن نیروهای مخالف داخلی سوریه بود و هدف از این برنامه ضربه زدن به جبهه مقاومت بود.
دهقان گفت: هم اکنون نیز تمام تلاش رسانه‌های غربی پرداختن غیر منصفانه و دشمن گونه به جریانات سوریه است و بیش تر اخبار مرتبط با سوریه را بزرگ و وارونه جلوه می‌دهند.
وی جبهه سوریه را جبهه مقاومت دانست و خاطر نشان کرد: اگر آمریکا موفق به ضربه زدن جدی به حکومت بشار اسد می‌شد، مطمئنا ضربات سهمگین‌تری به جبهه مقاومت وارد می‌شد.
نماینده طرقبه شاندیز و چناران درباره برنامه ایران در قبال سوریه خاطر نشان کرد: جبهه سوریه جبهه بسیار مهمی برای مقاومت، فلسطین و لبنان است و باید به سوریه کمک شود تا برخی اصلاحات در آن صورت پذیرد زیرا برخی سنت‌گرایی‌ها هم اکنون جواب نمی‌دهد و باید حکومت سوریه به فکر اصلاح آن باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول