اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

58 درصد ورودی‌های جدید دانشگاه محقق پسر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: 58 درصد ورودی‌های جدید به دانشگاه محقق اردبیلی را پسران تشکیل می‌دهند.

58 درصد ورودی‌های جدید دانشگاه محقق پسر هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی پیش از ظهر امروز در مراسم استقبال از دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه محقق اردبیل اظهار داشت: 42 درصد دانشجویان را نیز که برای اولین سال وارد این دانشگاه شده‌اند، دختران تشکیل می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد رشته‌های مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به 50 رشته افزایش یافته است و یکی از سیاست‌گذاری‌ها و اولویت‌های ما توسعه کیفی و کمی تحصیلات تکمیلی است.
این مسئول یادآور شد؛ از مجموع 743 ورودی تحصیلات تکمیلی به این دانشگاه 63 نفر از دانشجویان در قالب استعداد‌های درخشان و بدون شرکت در کنکور به این دانشگاه راه یافتند.
گنجی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی و کاردانی نیز با یک افزایش خوب در دایر کردن رشته‌های جدید مواجه هستیم به طوری که هم‌اکنون در 44 رشته کارشناسی و 11 رشته کاردانی دانشگاه محقق اردبیلی اقدام به جذب دانشجو کرده است.
وی همچنین از جذب و استخدام 174 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی تلاش می‌کند با افزایش اعضای هیئت علمی با مدرک بالاتر و توانمندی بیشتر به کیفیت تحصیلات و ارتقای شاخص‌های قبولی در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترا کمک کند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به برنامه‌های توسعه این دانشگاه به ویژه دایر کردن دانشکده‌های جدید اشاره کرد و بیان داشت: ما در برنامه توسعه‌ای خود تلاش می‌کنیم تا سال 98 دانشکده هنر، دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر، دانشکده معدن خلخال و دانشکده گردشگری نیر را با رشته‌های متنوع دایر کنیم که در این زمینه به حمایت و همراهی مسئولان استانی و کشوری نیازمند هستیم.
گنجی ادامه داد: ‌ایجاد دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اردبیل است که برای اجرایی کردن این دانشکده زمینی به مساحت 11 هکتار در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.
این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ساختمانی به مساحت 4 هزار و 700 متر مربع به عنوان فضای آموزشی در این زمین در حال احداث است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با فصل آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه فاطمیه مشگین‌شهر نیز با برگزاری مراسمی آغاز سال تحصیلی را گرامی داشت.
این حوزه با 60 طلبه خواهر در ساختمان جدید فعالیت علمی و آموزشی خود را آغاز کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول