اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران مطرح کرد:

راه‌اندازی هنر نمایش در سواحل شمالی

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با بیان اینکه برای هنر نمایش در سواحل، تدبیری اتخاذ کنید، گفت: این کار باید کارستان باشد و فقط برای پرکردن اوقات فراغت نباشد بلکه دل آدمی را از فضیلت‌های انسانی لبریز کند.

راه‌اندازی هنر نمایش در سواحل شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر مازندران اظهار داشت: تئاتر، هنری قابل ارائه در سطح فعالیت‌های جمعی و ترکیبی است.
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع حداقل بیمه تکمیلی هنرمندان توجه کند، افزود: هنرمندانی که در کوچه پس کوچه‌های استان و کشور به تنهایی فعالیت می‌کنند در حالی که حائز نامه رسمی ساختار اداری کشور نیستند.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید حداقل پشتوانه‌ها را برای هنرمندان در نظر بگیریم، یادآور شد: امیدوارم هیچ هنرمندی جز به لطف خدای منان، نیازمند نباشد.
وی بیان داشت: انسان در این عرصه هم تماشاگر و هم بازیگر متن این کتاب رمز و رازآلود است و هنر تئاتر می‌تواند برای واکاوی این رمز و راز، نقش آفرینی ویژه‌ای ایفا کند.
طاهایی با اشاره به اینکه عرصه تئاتر می‌تواند با آسان‌ترین شیوه و استفاده از سخت افزاری به نام طبیعت، بهره بگیرد، تصریح کرد: توانمندی‌های انسان، برتر از مصنوع و مخلوق انسان است.
این مسئول گفت: اگر هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر در غرب از گرفتن جایزه امتناع می‌کند به این دلیل که تصورش بر این است جایزه از رهگذر فروش مواد منفجره که قاتل انسان است، تهیه شده و این مسئله حاکی از آن است که دست اندرکاران این عرصه از هنر پیش از سایر بخش‌ها به عنصر انسانی که در ذات این هنر نهفته است، توجه دارند.
استاندار مازندران با بیان اینکه محور مفهومی شورای ما انسان خداگرای انسان دوست است، خاطرنشان کرد: موضوعی که بزرگان ادب فارسی به آن پرداختند.
وی افزود: از میان صحنه‌های تصویری شاهنامه، مفاهیم انسانی را فرا می‌گیریم.
طاهایی یادآور شد: تئاتر می‌تواند همه واقعیت‌های پر رمز و راز عالم وجود را به تصویر بکشاند و هنرمندان این عرصه اگرچه با تنگناها و کمبودهایی مواجه هستند، امیدواریم وزارت ارشاد در این زمینه تدبیری بیندیشد.
استاندار مازندران با بیان اینکه برای هنر نمایش در سواحل، تدبیری اتخاذ کنید، ادامه داد: این کار باید کارستان باشد و فقط برای پرکردن اوقات فراغت نباشد بلکه دل آدمی را از فضیلت‌های انسانی لبریز کند.
وی ادامه داد: این هنر را می‌توان در هنگامه شفق که ساحل زیباست و صحنه، صحنه خدا آرایی است انجام داد.
طاهایی یادآور شد: برای تئاترهای ساحلی در ایام تابستان که جمعیت انبوهی هم روانه ساحل می‌شوند و هنگام غروب که میل استفاده از شنا فرو می‌نشیند، می‌توان از میل بازبینی انسان به خودش استفاده کرد.
بیست و سومین جشنواره تئاتر مازندران 11 تا 14 مهر ماه در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل ارشاد مازندران به همت این اداره کل و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول