اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال؛

32 جایگاه CNG در مشهد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود 54 جایگاه سی ان جی در مشهد، گفت: 32 جایگاه CNG دیگر تا پایان سال 90 راه‌اندازی می‌شود.

32 جایگاه CNG در مشهد راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید حسین‌پور ظهر امروز در نشست خبری آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی استان خراسان رضوی به وجود 1060 جایگاه CNG در سطح استان خراسان رضوی اشاره کرد، اظهار داشت: 54 جایگاه CNG در مشهد وجود دارد و قرار است تا پایان سال 32 جایگاه دیگر به این تعداد اضافه می‌شود.
وی با اشاره به قیمت نفت و گاز لیتری 300 تومان پس از هدفمندسازی یارانه‌ها در کشور، افزود: 266 میلیون لیتر نفت و گاز در 9 ماهه سال 90 با قیمت لیتری 150 توامن در اختیار بخش صنعت وکشاورزی استان خراسان رضوی قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اثرات منفی افزایش حامل‌های انرژی پس از هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش صنعت و کشاورزی دولت بسته‌های حمایتی را در نظر گرفت تا قسمت قابل توجهی از مشکلات این دو بخش را مرتفع کند.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اختصاص 105 میلیارد لیتر نفت و گاز در شش ماهه اول سال 90 به بخش صنعت استان، بیان داشت: 13 میلیون لیتر نفت و گاز برای مصارف پیش‌بینی نشده در سطح استان در اختیار فرمانداری‌ها قرار داده شده است.
وی به تعیین 200 لیتر سهمیه نفت سفید برای هر خانوار در سه ماهه 90 در استان خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: 1800 لیتر نفت سفید در 9 ماهه امسال برای هر خانواده به ویژه خانواده‌های در نظر گرفته شده است.
وی طرح کارت سوخت برای ماشین‌آلات کشاورزی را راهی در راستای تقسیم هر چه بهتر سوخت در بخش کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: سرشماری نهادها و ماشین‌آلات کشاورزی از اواخر سال گذشته با تشکیل کمیته‌ای تحت نظارت فرمانداری‌ها تشکیل شد تا میزان سوخت مورد نیاز را مشخص کنیم و این طرح حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حسین‌پور تامین نیاز اتوبوسرانی استان خراسان رضوی را برای نفت و گاز کم گوگرد ضروری خواند و اظهار داشت: به دلیل آنکه در نفت و گاز مورد استفاده اتوبوسرانی گوگرد بالایی وجود دارد در نگهداری اتوبوس‌ها مشکلاتی ایجاد می‌شود.
وی افزود: نزدیک ترین پالایشگاه نفت و گاز به استان خراسان رضوی 1000 کیلومتر فاصله دارد به همین دلیل قیمت تمام شده نفت و گاز برخلاف دیگر استان‌ها گران‌تر می‌شود، علاوه بر قیمت نفت و گاز حدود 1.5 میلیارد تومان برای انتقال نفت و گاز کم گوگرد به استان نیاز داریم که با هماهنگی‌های صورت گرفته پرداخت فاز اول را شهرداری به عهده گرفته و 50 درصد را استانداری به عهده می‌گیرد.
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی تغییر سیستم‌های مصرف سوخت را راهی برای افزایش بهره‌وری عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مهم در زمینه سوخت آن است که برخی دستگاه‌ها مطالبات دستگاه‌های مربوطه را پرداخت نمی‌کنند همانند گروهی از دستگاه‌های صنعتی استان با بدهی 25 میلیارد تومانی روبرو هستند.
حسین‌پور تخصیص اعتبار هشت میلیارد تومان برای مشهد و پنج شهر دارای سامانه اتوبوسرانی در استان خبر داد و اظهار داشت: 170 دستگاه سهم اتوبوس استان در سال گذشته بود که از این تعداد 150 دستگاه مربوط به شهر مشهد اختصاص داشت.
وی افزود: در سال گذشته 170 دستگاه سهم استان 50 دستگاه در سال گذشته تحویل داده شد و 100 دستگاه باقی مانده به صورت 50 دستگاه در ماه گذشته و 50 دستگاه دیگر به زودی تحویل داده می‌شود.
انتهای پیام/ر20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول