اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر خبر داد:

پیش‌بینی تولید 3 هزار تن آلوئه‌ورا در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 3 هزار تن محصول آلوئه ورا در استان بوشهر تولید شود.

پیش‌بینی تولید 3 هزار تن آلوئه‌ورا در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خسرو عمرانی پیش از ظهر امروز در بازدید از مزارع کشت آلوئه‌ورا استان بوشهر با اشاره به رشد چشمگیر این محصول در استان اظهار کرد: در سال گذشته در سطح 200 هکتار میزان 2 هزار تن محصول گیاهان دارویی آلوئه‌ورا در استان بوشهر تولید شد.
وی شهرستان‌های عمده تولید این محصول را شهرستان‌های، دشتستان بوشهر، کنگان، دشتی ذکر کرد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در سال 90-89 با اختصاص یک میلیارد و 180 میلیون ریال اعتبار برای خرید تعداد 405 هزار و 753 اصله نهال یارانه‌دار صبر زرد برای توسعه سطحی معادل 40 هکتار در استان هزینه شده است‌.
وی با اشاره به رتبه اول استان بوشهر در تولید گیاه دارویی آلوئه‌ورا در کشور تصریح کرد: کلنگ احداث دومین کارخانه مجتمع فرآوری ژل آلوئ‌ورا کشور در شهرستان گناوه درشهرک صنعتی شهر ریگ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان 5 میلیارد ریال در هفته دولت به زمین زده شده که در فاز اول توان تولید یک تن ژل را دارد و تا ظرفیت 5 تن قابل افزایش است و در مراحل بعد، خمیر مایع بهداشتی‌، خوراکی و نوشیدنی تولید می‌شود.
عمرانی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این واحد فرآوری‌، سطح زیر کشت و توسعه این محصول افزایش یابد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ هزار نخلدار استان ۱۴۶ هزار تن خرما برداشت کردند، اظهار کرد: 6 میلیون اصله نخل بارور استان در ۳۷ هزار و ۵۹۵ هکتار به کشت خرما اختصاص دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه حدود 7 هزار تن خارک و ۴۰ هزار تن رطب هم از این نخیلات برداشت می‌شود که علاوه بر مصرف در استان به دیگر نقاط کشور هم ارسال می‌شود.
عمرانی افزود: کبکاب، زاهدی، خاصویی، شهابی و شکر عمده‌ ترین گونه های خرمای استان هستند که بیشتر در شهرستان های دشتستان‌، تنگستان، دشتی و جم تولید می‌شوند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به فعال بودن ۶۴ واحد گلخانه‌ای در استان افزود: بیش از ۹۰ درصد فضای گلخانه‌ای استان به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول