اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلایی:

نیازمند فقیه فرهنگی هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع مشورتی کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: در کشور خطیب فرهنگی بسیار است اما فقیه فرهنگی نداریم.

نیازمند فقیه فرهنگی هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی طلایی صبح امروز در نخستین اجلاس مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی مراکز شهرستان‌های استان فارس اظهار داشت: روزی مشکلات ما حل می‌شود که با اعمال و رفتار خود مسائل فرهنگی را به مردم آموزش دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای انجام امور فرهنگی قبل از اینکه به اعتبار نیاز داشته باشیم باید نگاه فرهنگی در راس امور مدیریت قرار گیرد.
طلایی ادامه داد: شوراهای اسلامی در صورتی که ساختار شهرداری از جمله کارکنان و کارشناسان را آموزش فرهنگی بدهند و شخصیت فرهنگی بسازند، خروجی آن نیز با تحول بزرگ فرهنگی در جامعه همراه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: باید طوری نیز برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد تا مسائل فرهنگی برگرفته از فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) توسط مدیران و کارشناسان خبره و ولایی در جامعه آموزش داده و نهادینه شود.
رئیس مجمع مشورتی کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها خاطرنشان کرد: پیش از هر چیز امروز شوراهای اسلامی در مراکز شهرستان‌های استان فارس برای موفقیت در عرصه‌های فرهنگی باید در نخستین گام سند توسعه فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های خود را تدوین کرده و در این راستا با برنامه‌ریزی حرکت کنند.
طلایی بیان داشت: امروز معتقدیم محیط و کالبد شهرها در اختیار شوراهای اسلامی است و به نوعی در برگزاری برنامه‌های مختلف دخیل هستند.
این عضو شورای شهر تهران گفت: باید در انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی قبل از هر چیز باور داشته باشیم و بپذیریم که در کشور در راستای استقلال نظام اقتصادی نیازمند استقلال فرهنگی به عنوان پایه و اساس هستیم.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول