اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت بناب:

بیش از 12 درصد دانش‌آموزان بناب اضافه وزن دارند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب از بالا بودن وزن در 12.5 درصد از دانش‌آموزان این شهرستان خبر داد.

بیش از 12 درصد دانش‌آموزان بناب اضافه وزن دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، رحیم شکرانی پیش از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب از اتمام طرح نیازسنجی سلامت در این شهرستان خبر داد و با تشریح نتایج اجرای طرح اظهار داشت: با اجرای این طرح مهم، مشکلات و دغدغه‌های بهداشت و سلامت شهر بناب و روستاهای تابعه شهرستان شناسایی شدند.
 
بالا بودن میزان خودکشی در شهرستان بناب
وی دفع غیربهداشتی زباله در اکثر روستاها، دفع غیر بهداشتی فاضلاب شهرستان، حیوان گزیدگی، بالا بودن اضافـه وزن در دانش‌آموزان به میزان 12.5درصد از کل دانش‌آموزان شهرستان و همچنین میزان بالای خودکشی نسبت به متوسط آمار استان را عمده مشکلات بخش سلامت شهرستان نام برد.
مدیرشبکه بهداشت و درمان بناب سپس علت کاهش پزشکان در روستاهای بناب را پایین بودن ضریب محرومیت شهرستان نسبت به شهرهای دیگر استان اعلام کرد و گفت: شهرستان بناب به علت فاصله نزدیک روستاهای آن با شهرستان، جزو مناطق کم محروم محسوب شده و به عنوان شهر برخوردار شناخته شده است، بنابراین حقوق و بیمه پزشکان کفاف نکرده و آنها از ادامه همکاری منصرف می‌شوند.
 
شورا مخالف لوله‌گذاری برای انتقال فاضلاب است
شهردار بناب  نیز در این جلسه از اجرای تمام مصوبات مربوط به نشست قبل کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خبر داد و افزود: در بحث لوله‌گذاری با توجه به اینکه طرح در خارج از محدوده شهر قرار دارد، به خاطر هزینه بالای این طرح با مخالفت شورای اسلامی شهر مواجه شده است.
سید اسدالله مجتبی‌پور افزود: هر زمان پساب‌های خانگی که در حال سرازیر شدن به «قوبی چای» است، قطع شوند، شهرداری آماده است از همان نقطه عملیات لایروبی را آغاز کند.
شهردار بناب همچنین از هزینه کردن بیش از 2.5 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استانداری و شهرداری در طول شش سال گذشته به ساماندهی «قوبی چای» توسط شهرداری خبر داد و تصریح کرد: شهرداری در اجرای مصوبات قبلی کار گروه و همچنین اقدام نسبت به حل معضل قوبی چای هیچ‌گونه کوتاهی نکرده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول