اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جنتی:

روحانیت علیه جریان انحرافی وارد عمل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: عده‌ای می‌خواهند مسیر انتخابات را به جهتی که امام و رهبری نمی‌خواهند ببرند که روحانیت باید این جریان را بشناسد و علیه آن وارد عمل شود.

روحانیت علیه جریان انحرافی وارد عمل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت الله جنتی دقایقی پیش در پنجمین اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مشکلات جامعه روحانیت زیاد است و توصیه می کنم حرفها به عمل برسد و نتایج این اجلاس در عمل به رفع مشکلات روحانیت منجر شود.
دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: اکنون در شرایطی قرار گرفته ایم که زمینه های فرهنگی، تربیتی و اخلاقی وجود دارد و کشوری که در راس آن فقیه پرتلاش و مجاهدی همانند آیت الله خامنه‌‌ای که اسوه فعالیت‌های همه جانبه است، قرار دارد، باید در این زمینه‌ها تلاش جدی صورت گیرد.
دبیر شورای نگهبان افزود: اکنون کشور در شرایطی است که از همه طرف در معرض تهدید قرار گرفته و جوان‌ها در معرض شبکه ها و رسانه های مختلف هستند که در چنین شرایطی روحانیت باید تکلیف خود را بشناسد و وارد عمل شود.
جنتی بیان داشت: درست است که کمبود نیرو و امکانات داریم، اما باید از همین امکانات به بهترین نحو استفاده کنیم.
وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه به واقع از 60 تا 70 هزار روحانی چه استفاده ای برای اسلامی می‌شود، افزود: چرا بسیاری از مساجد ما نباید امام جماعت و روحانی داشته باشد.
این مسئول تاکید کرد: بچه ها باید از ابتدا در حریم همین مساجد و خانواده ها با آگاهی‌های دینی و اجتماعی و سیاسی ساخته شوند تا با ایمان راسخ وارد دانشگاه ها و جامعه شوند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: روحانیت باید رسانه ملی که بهترین رسانه تبلیغی است ورود کند و همه جا حضور داشته باشد و به مسائل دینی و تربیتی بپردازد. روحانیت ابتدا برای تاثیرگذاری باید به خودسازی برسد و نخست رسالت خودسازی را به انجام برساند.
این مسئول عنوان کرد: برخی از روحانیت به امور دنیوی روی آورده اند تا زندگی بهتری داشته باشند و اگر دیگران می بینند که افراد ناصالحی در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند باید با آنها برخورد کنند.
وی تاکید کرد: روحانیت باید خود را اصلاح کند و نباید از بچه های قبل از جنگ و انقلاب عقب باشند.
این مسئول خاطرنشان کرد: روحانیت باید حداکثر قناعت و استفاده صحیح از بیت المال را داشته باشند و در هر پست و مقامی که هستند باید خود الگوی برای دیگران باشند.
جنتی با تاکید بر مسئله به روز بودن طلاب بیان داشت: آن وقت‌ها بسیاری از جرم‌ها را سیاسی می دانستند و اگر روحانیت وارد دستگاه سیاست می‌شد باید با کسوت روحانیت خود خداحافظی می‌کرد.
وی ادامه داد: اکنون این مشکلات وجود ندارد و نباید بگذاریم مسئله جدایی دین از سیاست توسط عده‌ای دوباره مطرح شود.
دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: روحانیت باید در صحنه سیاست حضور داشته باشند، زیرا اسلام جامع است و فلسفه سیاسی اسلام از فلسفه عبادیش بیشتر است و طلبه نباید از مسائل سیاسی دور بیفتد.
این مسئول تصریح کرد: چقدر ضربه خوردیم از بی اطلاعی و بی تفاوتی برخی از روحانیون از سیاست که این ضربه‌ها از همان زمان امام حسن و امام حسین (ع) وجود داشت.
جنتی تاکید کرد: باید روی مداح کار کنیم، زیرا مداحان روی مردم اثرگذارند و همان طور که در معرفی امام حسین (ع) و دشمنانش اثرگذار بودند. همچنین اهل علم در هر شهری مداحان را دعوت کنند و شعرهایی پیدا کنند که شعر بیداری اسلامی را سر دهد.
وی همچنین تاکید کرد: روحانیت باید به طور صحیح در دنیای امروز نقش امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب را تبیین کنند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به بیداری اسلامی در جهان عنوان کرد: سلطه غربی در حال سقوط و انحطاط است و این ما هستیم که باید الهام بخش برای مردم کشورهای اسلامی باشیم.
این مسئول ادامه داد: قسمتی از این تاثیرگذاری رخ داده اما هنوز کم است و روحانیت باید نقش خود را با توجه به جایگاهش در بیداری اسلامی ایفا کند.
جنتی عنوان کرد: انتخابات نزدیک است و هرکدام از روحانیت وظیفه ای برای توجیه مردم داریم.
امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: عده ای می خواهند مسیر انتخابات را به جهتی که امام و رهبری نمی‌خواهند هدایت کنند که روحانیت باید اول این جریان را بشناسند و سپس علیه آن وارد عمل شوند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول