اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در صنعت نفت کشور صورت می‌گیرد؛

تشکیل ستاد ثبت آثار جنگ و انقلاب در نفت گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس روابط‌عمومی شرکت نفت گچساران از تشکیل ستاد ثبت آثار جنگ و انقلاب در شرکت بهره‌برداری نفت گچساران برای نخستین بار در صنعت نفت کشور خبر داد.

تشکیل ستاد ثبت آثار جنگ و انقلاب در نفت گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ابوالحسن غلامی صبح امروز در نشست با مدیران فرهنگی و کارکنان روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار داشت: قبل از انقلاب مردم به این باور رسیده بودند که حکومت شاه با عرضه نفت ارزان کشور و تاراج ثروت ملی به کشورهای اروپایی و آمریکا خوش‌خدمتی کرده و سرمایه ملی را در اختیار آنان قرار می‌دهد. 
وی این موضوع را یکی از عوامل اثرگذار در جریان انقلاب عنوان کرد و افزود: آشفتگی اقتصادی و سیاسی رژیم، آتش انقلاب را شعله‌ور کرد و در مناطق نفت‌خیز ایران، کارکنان صنعت نفت همه در تلاش برای سرنگونی رژیم حاکم و برپایی جمهوری اسلامی متحد بودند.

* شهید تندگویان مهم‌ترین رویداد روزهای نخست جنگ بود
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و دبیر ستاد تبیین نقش صنعت نفت در انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: اعتصاب کارکنان صنعت نفت در کنار مبارزات سایر اقشار ملت، پایه‌های رژیم را به لرزه در آورد و تأثیر مهم قطع صادرات نفت در عرصه جهانی برای حکومت ایران باعث شد اعتبار بین‌المللی ایران نیز دچار خدشه شود.
غلامی با اشاره به ایستادگی کارکنان صنعت نفت در مقابل تهاجم‌ها ابراز داشت: از همان ابتدای جنگ، نفت مهم‌ترین سنگر بود و کارکنان صنعت نفت با تمام نیرو از این سنگر دفاع و یک لحظه تأسیسات را ترک نکردند.
وی تصریح کرد: از همان روزهای نخست، صنعت نفت شاهد شهادت، اسارت و جانباز شدن کارکنان خود بود. 
غلامی با اشاره به نقش کارکنان نفت در ملی‌شدن صنعت نفت، جانفشانی‌های مجموعه صنعت نفت در طول هشت سال دفاع مقدس را مهر تأئیدی بر ملی بودن صنعت نفت کشور عنوان کرد.
این مسئول افزود: از مهم‌ترین رویدادهای روزهای نخست جنگ به اسارت رفتن بالاترین مقام اجرایی وزراتخانه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران شهید محمد جواد تندگویان بود.
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران شهدای صنعت نفت را حافظان سنگر اقتصادی عنوان کرد و ابراز داشت: این انسان‌های غیور می‌دانستند که نفت شریان حیاتی مملکت است و باید تمام تلاش خود را برای حفظ آن انجام دهند به همین خاطر حتی یک روز هم اجازه ندادند صادرات نفت کشور قطع شود.
غلامی افزود: در حقیقت از همان روزهای نخست، جنگ در مناطق نفتی جنوب شدت بیشتری داشت و آماج حملات دشمن بر روی تأسیسات نفتی متمرکز شده بود.
وی ادامه داد: هر چند هدف دشمن تمامیت نظام بود اما از آن جا که مهم‌ترین بخش یک نظام بخش اقتصادی آن است و مرکزی‌ترین حوزه اقتصادی ما هم صنعت نفت است از این رو تمام تأسیسات نفتی کشور در تیررس دشمن قرار داشت.
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: این شرکت 30 شهید، 412جانباز را به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است.
غلامی افزود: بیش از یک هزار و 600 نیروی رزمنده بسیجی نیز هم اکنون در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مشغول به کار هستند.
وی اضافه کرد: در مجموع افزون بر 60 درصد از کارکنان صنعت نفت گچساران را ایثارگران تشکیل می‌دهند که این درصد با در نظر گرفتن اعضای خانواده آن‌ها درصد چشم‌گیری را به خود اختصاص می‌دهد. 
غلامی متذکر شد: کارکنانی که در تأسیسات نفتی شاغل بودند در خط مقدم جبهه نفت ایستادگی می‌کردند و با وجودی که این مکان‌ها هر روز بمباران می‌شد، ولی صادرات نفت یک روز هم قطع نشد.

* ثبت آثار دفاع مقدس و انقلاب ضرورت دارد
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اهمیت ثبت آثار دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ابراز داشت: این شرکت برای نخستین‌ بار در صنعت نفت اقدام به تشکیل ستاد ثبت آثار و تاریخ این دوران کرده است.
غلامی عنوان کرد: ایثارگران و کسانی که در دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و دوران هشت سال دفاع مقدس افتخار نقش‌آفرینی داشته‌اند، برای ثبت آن دوران با روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران همکاری کنند.
وی با بیان اینکه در ادارات شرکت نفت گچساران تیمی برای جمع‌آوری این آثار تشکیل شده، اذعان داشت: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به‌عنوان رئیس ستاد تبیین نقش صنعت نفت گچساران در انقلاب و دفاع مقدس بر روند اجرایی امور این ستاد نظارت می‌کند.
غلامی محل تحویل آثار را حوزه مقاومت بسیج صنعت نفت و گاز گچساران عنوان کرد و مصاحبه حضوری با افراد، عکس و فیلم از صحنه‌های مورد نظر، نوشتن خاطره، نامه‌ها و داشتن هرگونه آثار مکتوب و مصور را از جمله زمینه‌های در نظر گرفته‌شده برای همکاری علاقه‌مندان برشمرد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول