اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اعلام کرد:

تقدیم بیش از یک‌هزار شهید فرهنگی لرستانی به انقلاب

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: لرستان یک‌هزار و 89 معلم و دانش‌آموز شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

تقدیم بیش از یک‌هزار شهید فرهنگی لرستانی به انقلاب
به گزارش خبرگزاری فارس از ازنا، علی ماکنعلی صبح امروز در یادواره 19 شهید فرهنگی شهرستان ازنا اظهار کرد: درخت تشییع از روز اول تاکنون با خون مطهر شهدا رشد و نمو کرده و تنومند شده است.
وی افزود: شهادت و عدالت دو واژه‌ای است، که بار معنایی بسیار سنگین دارد که این دو واژه در دامان ولایت متولد شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: شهید در زیر پرچم و بیرق ولایت و به فرمان ولایت به میدان می‌رود و با تمام وجود،خودش را به معبود می‌رساند.
ماکنعلی بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش استان لرستان تعداد 187 معلم و 901 دانش‌آموز شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است، که این یک سند افتخار برای جامعه فرهنگی لرستان است.
وی افزود: برگزاری یادوارهای شهدا در ایجاد فضاهای معنوی و فرهنگی در جامعه به خصوص در فضاهای آموزشی نقش تأثیرگذاری دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به نامگذاری اماکن آموزشی در لرستان به‌نام شهدای فرهنگی گفت: وزارت آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات خوبی انجام داده و در دست اقدام دارد.
ماکنعلی تصریح کرد: در ستاد شاهد آموزش و پرورش لرستان علاوه بر نامگذاری مدارس به‌نام شهدا تصمیم گرفته شد به مناسبت‌های مختلف یادواره شهدا، کنگره شهدا و ساخت یادمان شهدا را اجرایی نماییم.
وی تصریح کرد: مدارس ما امروز سنگر دفاع از ارزش‌ها و دفاع از آرمان‌های امام و شهدا است و در حال حاضر نیز به سنگر مبارزه با جنگ نرم دشمن تبدیل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه با اشاره به تعداد بالای شهدای بسیجی گفت: وقتی به آمار شهدا نگاه می‌کنیم، می‌بینم که نیمی از شهدا مربوط می‌شود، به جامعه بزرگ آموزش و پرورش و این آمار نشان از اثرگذاری نقش معلم در بعد تربیت اسلامی دارد.
انتهای پیام،/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول