اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار ایران خبر داد:

حضور 114 هزار نفر در سرشماری 90

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران از حضور 114 هزار نفر در سرشماری 90 خبر داد.

حضور 114 هزار نفر در سرشماری 90
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عادل آذر شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 54 هزار مامور آمارگیر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور از دوم تا 22 آبان‌ماه سال جاری با مرکز آمار همکاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه همه نیروهای انسانی درگیر در این سرشماری 114هزار نفر است، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور انجام شده است.
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه کشور در سطح شهرهای مختلف بلوک‌بندی می‌شود، یادآور شد: در همه شهرهای کشور به جز آبادی‌های یک میلیون بلوک در کشور برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در نظر گرفته شده است که در استان‌های مختلف کشور اجرایی می‌شود.
وی از آماده بودن پوشه نقشه‌های آمار گیران خبر داد و افزود: آخرین تغییرات در این نقشه‌ها اعمال شده است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.
عادل‌آذر بخشی از کاهش خطا در سرشماری عمومی نفوس و مسکن را مربوط به ساماندهی و محتوای سرشماری دانست و یادآور شد: طی دو سال گذشته این رویداد عظیم کشور بررسی شده و مطالعات لازم برای برگزاری مطلوب آن انجام شده است.
وی نحوه اطلاع‌رسانی به مردم را نیز موجب کاهش خطا در سرشماری عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند با همکاری مطلوب و حضور در خانه در زمان سرشماری آمار گیران را یاری کنند.
رئیس مرکز آمار ایران ادامه داد: جنبه‌های فنی و علمی سرشماری عمومی نفوس و مسکن با مطالعه 70 کشور جهان در نظر گرفته شده و سرشماری مطلوبی در کشور برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نباید سرشماری را معادل چهار واقعه اصلی تولد، مرگ، ازدواج و طلاق در نظر گرفت و این آمار مشارکت خاصی در سرشماری ندارد.
عادل‌آذر گفت: اطلاعاتی که دستگاه‌های مختلف کشور نمی‌توانند از طرق دیگر به دست آورند، از طریق سرشماری جمع‌آوری شده و در پرسش‌نامه‌های سرشماری گنجانده شده است.
وی از پشتیبانی 13 بانک اطلاعاتی از سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور خبر داد و بیان کرد: این بانک‌های اطلاعاتی به مرکز آمار ایران متصل بوده که به عنوان الگوی یکپارچه به سرشماری متصل می‌شوند.
رئیس مرکز آمار ایران از نظارت‌های لازم بر نحوه برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور خبر داد و گفت: پس از برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی و برنامه‌ریزی‌های مطلوب در زمان برگزاری سرشماری، نظارت‌های لازم از سوی مرکز در استان‌ها انجام می‌شود و نسبت به کنترل کیفیت و ارائه مشاوره‌های لازم اقدام می‌کند.
وی راه‌اندازی تالار گفت‌و‌گو را رابط  مرکز آمار ایران با استان‌ها اعلام کرد و افزود: هر روز دو بار کنترل‌های لازم در رابطه با این تالارها صورت می‌گیرد.
عادل آذر خاطرنشان کرد: کشور از نظر تعداد سرشماری‌ها که کشورها به چهار گروه خیلی بالا، بالا، متوسط و کم تقسیم می‌شوند در گروه دوم قرار داشته و این وضعیت مطلوب است.
وی کشور ایران را از نظر استخراج و جمع‌آوری اطلاعات در رتبه‌های بالای جهان عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های لازم در کشور برای برگزاری سرشماری در هر پنج سال وجود دارد.
رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: هر سه روز یکبار در زمان برگزاری سرشماری آمار جمعیت کشور به مردم اعلام می شود و تا آخر اردیبهشت‌ماه سال 91 همه اطلاعات جمع آوری شده در اختیار مردم قرار داده می‌شود.
وی ویژگی ممتاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور را در مقایسه با سرشماری سال 85 اتصال شماره ملی به مکان خانوار عنوان کرد و گفت: تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول