اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

مجلس لابی رئیس جمهور و وزرا نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برخلاف تصور عده‌ای که احساس می‌کنند لابی رئیس جمهور و وزرا است، امروز با استقلال کامل از حق ملت دفاع می‌کند.

مجلس لابی رئیس جمهور و وزرا نیست
قاسم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص شکایت نمایندگان از رئیس جمهور اظهار داشت: ‌بخشی از این شکایت توسط کمیسیون 90 که در حقیقت خلاصه و چکیده درخواست‌ها و موارد مطرح شده بود قرائت شد و ما معتقدیم این حق قانونی نمایندگان است که بر اساس مفاد متعدد قانون اساسی حتی از رئیس جمهور سئوال کرده و او را استیضاح کند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان داشت: ‌بر اساس اصل 82 قانون اساسی مجلس موظف به مداخله و مراقبت در رعایت قانون و مقررات است و بر اساس اتفاقات و حوادثی که رخ می‌دهد قانون این اختیار را به نمایندگان داده که در قالب تذکر، سئوال، استیضاح تحقیق و تفحص در سطوح مختلف مدیریتی به وظیفه خود عمل کند.
وی بیان داشت: این حق قانونی نمایندگان است که حتی از رئیس جمهور نیز طرح سؤال و شکایت کرده و خواسته خود را اعلام کنند.
محمدی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سؤال که دخالتی در تهیه این طرح داشته است، گفت: بنده دخالتی در این طرح نداشتم اما از اینکه تعدادی همکاران ما به عنوان نمایندگان کار قانونی انجام دهند از آنها استقبال می‌کنیم و حرکت آنها مورد احترام ماست.
این نماینده مجلس بیان داشت:‌ این سؤال و جواب‌ها نشان از حساسیت نمایندگان در پاسخگویی به خواسته‌های مردم است و ما خوشحال هستیم که در نظام اسلامی مجلس از چنان استقلالی برخوردار است که حتی شخص رئیس جمهور نیز مورد سئوال قرار می‌گیرد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با باطل خواند نظریه بنگاه‌های سخن‌پراکنی غرب و برخی معاندان داخلی در نبود استقلال و آزادی قوه مقننه، به خبرنگار فارس ابراز داشت: اگر افرادی چون مطهری‌نژاد با انتقاد از عملکرد مجلس اعلام می‌کردند که مجلس در اختیار احمدی‌نژاد است و پارلمان لابی رئیس جمهور و وزرا است امروز به خوبی اثبات شد که این تفکر باطل است چرا که مجلس در استیفای حقوق مردم حتی از رئیس جمهور نیز سؤال و پرسش می‌کند.
وی در ادامه یادآور شد: نمایندگان مجلس در هر زمینه‌ای که احساس کنند حقوق اجتماعی به خطر می‌افتد و لازم است اقدام کنند ورود پیدا کرده و تذکر می‌دهند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی این استدلال مجلس را برگرفته از اراده مقتدر ملت ایران دانست و بیان داشت: امیدواریم با تکیه بر شعایر و ارزش‌های دینی و ولایی این جایگاه حفظ شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول