اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم:

مراسم بزرگداشت حضرت موسی مبرقع برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم از برگزاری بزرگداشت حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد (ع) همزمان با دهه کرامت خبر داد.

مراسم بزرگداشت حضرت موسی مبرقع برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلیمن شوذب شیری صبح با اشاره به مقام والای ابن الجواد حضرت موسی مبرقع (ع) اظهار کرد: این امامزاده لازم التعظیم بعد از حضرت فاطمه معصومه (س) تنها امامزاده بلافصل استان به شمار می‌رود و تبیین جایگاه ایشان امری لازم و ضروری است.
وی افزود: مراسم بزرگداشت حضرت موسی مبرقع (ع ) همزمان با دهه کرامت در روز جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر آن بزرگوار برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین استاد حسینی و مداحی حاج عباس حیدرزاده را از برنامه‌های این مراسم عنوان کرد.
شیری به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «نور علی نور» با موضوع شناخت حضرت موسی مبرقع (ع) ‌اشاره کرد و گفت: نفرات برتر این مسابقه نیز در مراسم بزرگداشت معرفی و تجلیل خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم در پایان از عموم عاشقان به ساحت مقدس اهل بیت (ع)‌دعوت کرد تا با شرکت در این مراسم مقام والای فرزند بلا فضل امام جواد (ع)‌را ارج نهند.
امامزاده موسی مبرقع تنها شخص از فرزندان امام جواد (ع) است که در کشورمان به خاک سپرده شده است. وی در سال 246 هجری قمری در سن 42 سالگی از کوفه به قم هجرت کرد و تا پایان عمر شریف خود در همین شهر ساکن بود و بالاخره در سال 296 هجری قمری در سن 82 سالگی وفات یافت و در منزل خود، محلی که هم اکنون به نام بقعه چهل اختران شهرت یافته مدفون شد. پس از وی چهل تن از فرزندان و نوادگان ایشان در جوار آن بزرگوار آرمیدند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول