اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سمنان خواستار شد:

تبدیل امامزاده یحیی سمنان به یکی از شاخص‏ترین امامزاده‏های کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان خواستار تبدیل امامزاده یحیی (ع) سمنان به عنوان یکی از شاخص‏ترین امامزاده‏های کشور در مسیر حرم تا حرم شد.

تبدیل امامزاده یحیی سمنان به یکی از شاخص‏ترین امامزاده‏های کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام قربان علی صفائی‏پور عصر امروز در مراسمی با حضور سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان ضمن تبریک دهه کرامت و نزدیک شدن به میلاد سراسر نور امام رضا (ع)، این امام همام را یکی از بزرگ‏ترین نعماتی دانست که خداوند متعال به کشور عزیزمان ایران اهدا کرده و امام رضا (ع) ولی نعمت ما ایرانیان محسوب می‏شوند.
وی با اشاره به اینکه سالانه 12 میلیون زائر از استان سمنان برای رفتن به زیارت آن امام عزیز از این استان عبور می‏کنند، گفت: با وجود امامزاده یحیی (ع) در شهر سمنان و به عنوان یکی از شاخص‏ترین امامزاده‏هایی که در استان وجود دارد، باید شهرستان سمنان هم یکی از قطب‏های مهم کشور بین مسیر حرم تا حرم یعنی از شهر مقدس قم تا مشهدالرضا باشد و زائران گرامی هم برادر بزرگوار امام رضا (ع) را بیشتر بشناسند و در طول سفر خود به شهر مشهد این عزیز را زیارت کنند.
صفائی‏پور افزود: در استان سمنان 134 امامزاده، 800 مسجد، 250 تکیه و اماکن مذهبی وجود دارد که بیشتر این امامزاده‏ها در نقاط خوش آب و هوای استان قرار دارد و روزانه تعداد زیادی از عاشقان خاندان امامت به زیارت این امامزاده‏ها می‏شتابند و به نوحه و مدیحه‏سرایی می‏پردازند و از برنامه‏های فرهنگی برگزار شده در این اماکن بهره می‏برند که این نشان از فرهنگ بالای استان سمنان و مردم آن دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه بیان داشت: امروزه مردم بیشتر به وقف و موقوفه اهمیت می‏دهند و اموال، املاک تجاری، مسکونی، زراعی و حتی بخشی از درآمد خود را وقف می‏کنند که این نشان از اعتقاد راسخ مردم دارد و این در حالی است که در استان سمنان نیز حدود 5 هزار موقوفه و 14 هزار رقبه وجود دارد.
وی در پایان با اشاره به تاکیدات نماینده مقام معظم رهبری پیرو اینکه باید به امامزاده‏ها و بحث وقف و موقوفه نگاه ویژه‏ای شود، افزود: امیدواریم مردم خداجوی استان سمنان نیز بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری تعداد اموال و یا اماکن وقف شده خود را بیشتر کنند و چراغ همه امامزاده‏ها را روشن نگه داشته و نگذارند هیچ امامزاده‏ای گمنام و بدون زائر بماند و حداقل برنامه‏های فرهنگی خود را دراین امامزاده‏ها انجام دهند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول