اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

سند توسعه روستایی خلخال تنظیم می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: ‌سند توسعه روستایی این شهرستان‌ تا یک ماه آینده تدوین می‌شود.

سند توسعه روستایی خلخال تنظیم می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خلخال که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: امسال حذف اعتبارات تعمیر و تجهیز 26 اداره در شهرستان خلخال انجام شده است.
وی گفت:‌ این کار در راستای مدیریت بودجه و سرعت بخشی به پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی  نیمه‌تمام در خلخال انجام شده که مبلغ آن نیز 400 میلیون تومان است.
فرماندار خلخال عمده‌ترین تغییرات در اعتبارات امسال را در راستای مدیریت بودجه شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: اولویت تخصیص بودجه و اعتبارات در این شهرستان‌،روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است.
این مسئول ادامه داد: ‌با تدوین سند توسعه شهرستان خلخال در کنار توجه به عمران و آبادانی شهر‌ها، با تخصیص 50 درصد اعتبارات آبادانی روستاها در اولویت قرار دارد.
عبداللهی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین معضلات شهرستان خلخال مناسب ‌نبودن محل دفن زباله است که به دلیل همجواری با بیمارستان و رودخانه اصلی آلودگی‌های زیست‌محیطی مزارع اطراف را سبب شده است.
وی گفت: ‌امسال 5 میلیون تومان اعتبار برای جابه‌جایی محل دفن زباله و ریشه‌کنی این معضل اختصاص یافته است.
عبد‌اللهی ادامه داد: در سال جاری با حذف برخی از مواد تخصیص اعتبار، این اعتبارات در محل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا هزینه می‌شود تا سرانجام کار نیز مطلوب و مناسب باشد.
وی بیان داشت:‌ ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای تخصیص، تعمیر و تجهیز ادارات خود از طریق ادارات کل استان پیگیر باشند تا این امر اتفاق بیفتد.
فرماندار شهرستان خلخال با یادآوری اینکه امسال هیچ پروژه جدید آغاز نمی‌شود، ابراز داشت: ‌در سال گذشته بیش از 250 پروژه و طرح عمرانی موجود بوده که بخشی از آنها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
این مسئول تعداد طرح‌ها و پروژه‌های امسال را نیز 201 پروژه اعلام کرد و گفت: اعتبارات مساجد شهرستان و سالن‌های ورزشی که از سال‌های گذشته نیمه تمام مانده امسال به صورت چشمگیری تخصیص یافته است.
وی درمورد خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی خلخال نیز بیان داشت: به دلیل آن که امسال دانشکده پرستاری و مامایی تبدیل به دانشکده علوم پزشکی شده و این واحد‌های تازه تاسیس نیاز به بخش اداری و خوابگاه دارند با اختصاص 112 میلیون تومان به ساختمان بیمارستان قدیم خلخال و تبدیل آن به خوابگاه و بخش اداری هر دو مشکل برطرف می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان خلخال در پایان سخنان خود به قدمت فعالیت فرمانداری خلخال اشاره کرد و افزود: ‌در سال 1320 فرمانداری خلخال به صورت رسمی فعال شده و در این مدت تلاش کرده تا با ایجاد یک هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی توسعه بخش‌های مختلف را در یک هماهنگی مناسب رقم بزنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول