اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد:

تکمیل 1900 پروژه عمرانی ناتمام در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی تعداد طرح‌های عمرانی استان در سال جاری را یک هزار و 900 طرح ذکر کرد.

تکمیل 1900 پروژه عمرانی ناتمام در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سعید حسین‌پور میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها تاکنون را 35 درصد عنوان کرد.
وی با اشاره به رویکرد استان برای اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی تصریح کرد: در سال جاری پروژه جدیدی را جز در حالت اضطرار شروع نخواهیم کرد و تمام تلاش و اعتبارات خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به کار خواهیم بست.
به گفته حسین‌پور برای اتمام این پروژه‌ها 361 میلیارد تومان که معادل نیمی از کل بودجه استان است اختصاص یافته است.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی همچنین از کسب رتبه سوم استان در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی و جذب اعتبارات مربوطه در میان 30 استان کشور خبر داد.
 وی درباره میزان اعتبارات عمرانی گفت: در سال گذشته کل اعتبارت عمرانی کشور 368 هزار میلیارد تومان بوده است که در سال جاری با رشد 38 درصدی به 508 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: از این میزان اعتبار در سال گذشته، 31 هزار میلیارد تومان به خراسان رضوی اختصاص یافت که در سال 90 این میزان با 13 درصد رشد به 35 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی سهم اعتبارات عمرانی استان از کل بودجه اختصاص یافته را 15 درصد عنوان و تصریح  کرد: هر چه قدر میزان این اعتبار افزایش یابد، قدرت برنامه‌ریزی، کنترل دقیق و نظارت بر پروژه‌ها افزایش خواهد یافت.
حسین‌پور رقم اعتبار ابلاغی به استان در پایان سال 89 را 650 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم کاهش اعتبار در سرانه تملک دارایی را از طریق اعتبارات بین سالی استان جبران کنیم.
معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه هشت درصد از جمعیت و شش درصد از کل اعتبارات تملک دارایی کشور از آن خراسان رضوی است اضافه کرد: یکی از چالش‌های بخش اعتبارات تملک دارایی استان عدم تناسب آن با جمعیت موجود است که در شرایط فعلی متوسط این سرانه به ازای هر نفر 48 هزار تومان است که 20 استان کشور بیش از این میزان سرانه را دریافت می‌کنند.
به گفته وی خراسان رضوی جزو 10استان کشور است که اعتباری حدود 19 هزار تومان کمتر از سرانه کشور را دارا می باشد.
حسین پور افزود: این اعتبارات در 19 فصل توزیع شده است که از این میان نوسازی و ساخت مسکن روستایی با 27 درصد و حمل و نقل با 14 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.
وی ابلاغ و مبادله دیرهنگام اعتبارات موافقت‌نامه‌ها را از جمله دلایل بروز تاخیر شش ماهه در اجرای پس از تصویب طرح‌ها دانست و افزود: عدم پرداخت یکنواخت تخصیص‌ها و صورت وضعیت پیمانکاران سبب ایجاد خدشه در اهداف کیفی پروژه‌ها دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 99.995 درصد از اعتبارات عمرانی سال 89، با پیگیری های استانداری جذب دستگاه‌های استان شده و از ارائه طرحی به شورای فنی استان خبر داد که به سبب آن با استفاده از فاینانس داخلی دستگاه و اعتبارات و تسهیلات بانکی بتوان کمبود پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به دلیل عدم ابلاغ به موقع اعتبارات را جبران کرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول