اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

دولت ایجاد 5/2 میلیون فرصت شغلی را محقق کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ایجاد 5/2 میلیون فرصت شغلی را محقق کند.

دولت ایجاد 5/2 میلیون فرصت شغلی را محقق کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کمیته امدادامام خمینی(ره) خراسان رضوی حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا اظهار داشت: با توجه به سهمیه‌ای که برای هر نهاد و سازمان درباره ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده باید کوشید ایجاد مشاغل پایدار را برای خانواده‌های محروم و قشر کم درآمد جامعه در اولویت کاری قرار داد.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در وهله نخست متولی اصلی کارآفرینی قلمداد نمی‌شود؛ خاطرنشان کرد: دستگاه‌های  دیگری مانند وزارت صنایع، وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت تعاون در این‌باره باید وارد عرصه شوند اما کمیته امداد با جهت‌گیری‌های مثبتی که در گذشته داشته ؛ نشان داده است می‌تواند بسیار موثرتر و فعال‌تر از دیگر بخش‌ها وارد بحث اشتغال‌زایی برای محرومان و نیازمندان شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به توامند سازی
خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد گفت: اعطای وام‌های بدون کارمزد یا وام‌های اشتغالزایی با شرایط ویژه از جمله اقدامات مثبتی است که در این‌باره کمیته امداد انجام داده است.
 سبحانی نیا اظهارداشت: از آنجا که دولت کار را به دیگر بخش ها تفویض کرده؛ خود چندان ورودی به این بخش نداشته است، اما به منظور اجرای صحیح کار و تداوم آن ضروری است دولت نیز با قوت وارد عرصه اشتغال‌زایی شده و ایجاد 5/2 میلیون فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده را محقق کند.
وی همکاری دیگر نهادها و ارگان‌ها را با کمیته امداد در بحث اشتغالزایی برای محرومان به عنوان اصل اساسی در این خصوص مطرح کرد و گفت: کمیته امداد در بحث اشتغال‌زایی نیازمند همکاری و مساعدت بانک‌ها و نهادهای حمایتی مانند فرمانداری و استانداری است تا فرصت‌های اشتغال پایداری را برای متقاضیان نیازمند به وجود آورد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا کمک دولت هم نباید نادیده گرفته شود و دولت هر سال باید در بودجه‌های سالیانه خود توجه ویژه‌ای به اشتغالزایی برای قشر نیازمند جامعه داشته باشد.
 نماینده مردم نیشابور با قابل توجه خواندن خودکفایی سالانه  10 درصد از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد گفت: برای محقق شدن این هدف مهم از برنامه پنجم توسعه باید همه مسئولان استانی و کشوری دست به دست هم دهند تا کمیته امداد را به عنوان نهادی اختصاصی در امر اشتغال‌زایی برای محرومان و اقشار کم در آمد جامعه به درستی یاری رسانند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول