اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و کار خراسان جنوبی خبر داد:

ایجاد 10 هزار فرصت شغلی بخش ساختمان در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در بخش ساختمان خبر داد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان استان سبب رونق اشتغال و کسب و کار است.

ایجاد 10 هزار فرصت شغلی بخش ساختمان در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عابدین محمدی یکشنبه‌شب در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان فردوس اظهار داشت: ایجاد اشتغال یکی از اولویت‌های مهم در هر کشور است و اگر اشتغال با مشکل مواجه شود، یقیناً سبب سقوط دولت‌ها و حکومت‌ها می‌شود.
وی افزود: خرید کالا از تولیدکنندگان داخل استان، تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال دارد و علاوه بر تولیدکنندگان، منافع آن نیز عاید همه مردم می‌شود.
محمدی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر وارد بازار کار شدند که با پیگیری لازم و همت مسئولان، تعداد یک میلیون و 600 فرصت شغلی در کشور ایجاد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی یادآور شد: در سال جاری بیش از 24 هزار فرصت شغلی در استان و 2 هزار و 24 فرصت شغلی در شهرستان فردوس ایجاد می‌شود که این همت و تلاش بیشتر مسئولان را می‌طلبد.
وی از ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در بخش ساختمان خبر داد و گفت: به ازای هر60 متر مربع زیربنا مازاد بر عملکرد سال گذشته، یک نفر مشغول به کار و تعداد 14 هزار نفر دیگر نیز در بخش‌های دیگر مشغول به فعالیت می‌شوند.
محمدی تسهیلات اختصاص یافته به مشاغل خانگی در سطح استان را 27 میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و تا سقف 5 میلیون تومان به هر نفر پرداخت می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی می‌توان برای تعداد 9 هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.
وی به شناسایی تعداد 214 رشته شغلی در مشاغل خانگی اشاره کرد و یادآور شد: متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند بدون تغییر کاربری و همچنین عدم مزاحمت برای همسایگان فعالیت کنند.
محمدی داشتن مجوز فعالیت را شرط اصلی پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: هدف توزیع و جذب اعتبارات نیست بلکه هدف ایجاد اشتغال پایدار است.
انتهای پیام/خ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول