اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بودجه‌ها بهنگام به سازمان‌ها تزریق شوند

خبرگزاری فارس: معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عدم هدایت مناسب بودجه در موعد زمانی معین یکی از مشکلات موجود در رفع بهنگام نیازها است.

بودجه‌ها بهنگام به سازمان‌ها تزریق شوند
 به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حمید شاه‌آبادی ‌در نشستی با هنرمندان پیشکسوت تویسرکان با اشاره به اینکه بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری فعالیت‌های فرهنگی‌ هنری در دولت نهم و دهم رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در راستای اعتلا و تقویت این مهم در همه حوزه‌ها رویکرد محوری دولت بوده است.
وی با تأکید بر این مهم که جایگاه طرح‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری در عرصه فرهنگ و هنر در کشور متناسب با ابزارهای سخت‌افزاری است، گفت: با وجود اینکه تمام امکانات و تجهیزات در حوزه فعالیت‌های فرهنگی فراهم است اما متأسفانه اقدامات فعالان این عرصه در سطوح مختلف چندان قابل ملاحظه نیست.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی پارامترهای مهم و کلیدی برای ایجاد انگیزه در قشر جوان، علاقه‌مند و خلاق را راهکار راهبردی برشمرد و تصریح کرد: توجه و تمرکز بر توانمندی و استعدادهای نیروی انسانی مبتکر و جوان برای شناخت نیازها و عوامل تأثیرگذار بر شکوفاسازی این نسل سرشار از انرژی است پس می‌طلبد همه عوامل اجرایی در حوزه هنر با همت مضاعف و بهره‌مندی از کارشناسان مربوطه زمینه رشد برای قشر جوان را مهیا سازند.
وی یکی از مشکلات موجود در تأخیر به فعل رساندن بهنگام نیازها را هدایت نشدن بودجه در موعد زمانی معین به سازمان مورد نظر خواند و بیان کرد: توزیع بودجه بر اساس یک برنامه سازماندهی شده و در یک زمان مشخص به سازمان مورد نظر نمی‌رسد که این مصداق بارز ضعف ساختاری در این بخش است که با تدوین طرحی کاربردی قسم اعظمی از مشکلات حل می‌شود.
شاه‌آبادی با بیان اینکه بهره‌وری اقتصادی از هنر و امور فرهنگی نیازمند پروسه زمانی تعریف شده است، تصریح کرد: تدوین و برنامه‌ریزی طرح کارشناسی شده دقیق بلندمدت‌ با حضور مستمر و پویای فعالان و هنرمندان در عرصه این مهم  لازم و واجب است.
وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سؤالات هنرمندان در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزش نمایش تئاتر گفت: در سال جاری طرح آموزش هنرمندان تئاتر برای بررسی و مطالعه ارائه شده است پس از تأیید در تمام مراکز استان‌ها در سال آینده کلا‌س‌های آموزشی در این خصوص برگزار می‌شود.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان را شهری با اصالت فرهنگی غنی و ارزشی خواند و تأکید کرد: شهرستان تویسرکان دارای مردمانی هنرمند با فرهنگ اصیل و بهره‌مند از روحی بلند هستند که در راستای اعتلای فرهنگ اصیل دینی مذهبی کهن خود در مقابل هجمه‌های گوناگون دنیای معاصر ایستادگی کردند.
وی با اشاره به اینکه ساز و کارهای لازم در استان همدان در امور فرهنگ فراهم است، خاطرنشان کرد: در خطه هنرپرور تویسرکان هنرمندان بنامی چون میررضی‌الدین آرتیمانی هست که این شهر را به هنر خلاقانه و بی‌بدیل شناخته می‌شود.
شاه‌آبادی در ادامه وجود نگارخانه را برای شهرستان تویسرکان در کنار راه‌اندازی سامانه معرفی آثار هنرمندان امری مهم و ضروری دانست.
وی فعالیت محوری وزارت فرهنگ ارشاد در عرصه کاری تئاتر را اجرای عمومی این مهم برشمرد و تاکید کرد: با حمایت همه‌جانبه سازمان ارشاد در 239 سالن چندمنظوره تئاتر به شکل عمومی در  مراکز استان‌ها اجرا می‌شود.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در همین راستا مبلغ 280 میلیون تومان برای توسعه و گسترش اجرای هنر هنرمندان در سالن‌های جانبی در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره فرهنگ ارشاد تویسرکان نیز اظهار کرد: در تویسرکان هشت انجمن و دو کارگاه، سه مؤسسه قرآنی و صنوف فرهنگی و 30 کانون و مسجد فرهنگی در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند.
مهدی حاجی زین‌العابدینی ابراز کرد: برگزاری سه جشنواره استانی به میزبانی تویسرکان، برگزاری 9 جشنواره و همایش، ارتقای هنرمندان خوشنویسی از چهار نفر به 12 نفر، عضویت 113 هنرمند در صندوق حمایت از هنرمندان، بیمه 32 هنرمند و اعطای وام قرض الحسنه به 34 هنرمند از اهم برنامه‌های ارشاد شهرستان تویسرکان است. 
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول