اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشین یونسکو:

سرود ملی ایران من را به گریه وا می‌دارد

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشین یونسکو گفت: سرود جمهوری اسلامی ایران من را به گریه وامی‌دارد.

سرود ملی ایران من را به گریه وا می‌دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، رشید‌ابن عیسی صبح امروز در همایش بیداری اسلامی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین انقلاب فرهنگی جهان به شمار می‌رود و در سطوح مختلف سیاسی و اجتماعی همواره در طول تاریخ زبانزد بوده است.
وی با بیان اینکه سرود جمهوری اسلامی ایران من را به گریه وا می‌دارد افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران در فرانسه بودم و اوضاع آن کشور نه تنها برای مسلمانان بلکه سایر ادیان سخت و مشقت‌بار بود.
استاد جامعه شناس دانشگاه فرانسه ابراز داشت: هنگامی صدای انقلاب از ایران جاری شد هیچکس باور نمی‌کرد که پیر مراد ایرانیان به فرانسه بیاید و از آنجا بزرگ‌ترین انقلاب را رقم بزند.
وی با بیان اینکه زمانی که امام در نوفل لوشاتو سکونت داشتند به دیدارشان مشرف شدم، گفت: وجود امام خمینی (ره) روحیه انقلابی را در ما افزایش داد و جمهوری اسلامی نیز به عنوان نمونه و الگویی برای آزادگان تبدیل شد.
مدیر سابق گروه زبان‌های سازمان یونسکو با بیان اینکه امروز کشورهای دنیا صدای آزادیبخش ایران را شنیده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای غربی دچار بزرگ‌ترین بحران در جهان شده‌اند و روز به روز رو به نابودی و فنا هستند.
وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که تابع قدرت‌های خارجی نیست، عنوان کرد: انقلاب اسلامی تنها ویژه کشور ایران نبوده و اعتراض مردم کشورهای منطقه با الگو گرفتن از ایران به تغییر و تحولات کشورها کمک می‌کند.
اندیشمند و متفکر سیاسی جهان اسلام اظهار داشت: قرن‌ها طول می‌کشد که یک جامعه بتواند اتکا به نفس خود را به دست آورد و انقلاب اسلامی ایران حاصل زحمات امام خمینی (ره) بود که ماندگار باقی مانده است.
وی با بیان اینکه اگر انقلاب ایران نبود حزب‌الله نیز وجود نداشت افزود: حزب‌الله لبنان اثبات کرد که می‌تواند مقتدرانه جلو اسرائیل بایستد و به پیروزی برسد.
پروفسور آرکوئولوژی زبان‌ها و کارشناس پیشین یونسکو با بیان نقش ایران در بیداری اسلامی منطقه خاطرنشان کرد: نقش ایران نه تنها در کشورهای مسلمان بلکه در تمام کشورهای دنیا تحول‌آفرین بوده و سبب ایجاد بیداری اسلامی در کشورها شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول