اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور اجرایی شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اصفهان:

احیای بافت فرسوده در قالب ابزار هنری باشد

خبرگزاری فارس: مشاور امور اجرایی شرکت عمران و مسکن‌سازان استان اصفهان گفت: احیای بافت فرسوده در قالب ابزار هنری باشد.

احیای بافت فرسوده در قالب ابزار هنری باشد
سید رسول حسینی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه همایش بزرگ مدیران و متولیان بافت‌های فرسوده استان اصفهان در روز 14مهرماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: بیش از30 شهردار شهرهای بالای 12هزار نفر و 14شهردار مناطق اصفهان در این همایش شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان عمران و مسکن، آسیب شناسی بافت فرسوده نقاط مختلف اصفهان است، افزود: در حال حاضر برداشت کاملی از مفهوم بافت فرسوده نشده و ساختمان‌های محلات قدیمی، غیر فنی و غیر اصولی بوده است.
مشاور اموراجرایی شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان تصریح کرد: همچنین این ساختمان‌ها از استحکام خوبی برخوردار نبوده و کوچه‌های تنگ در هنگام بروز حادثه، مشکل غیرقابل جبرانی را به وجود می‌آورند.
وی با تاکید بر اینکه قسمتی از بافت فرسوده شهر اصفهان که دارای قدمت، ارزش معماری و قابلیت هنری است و به عنوان بافت تاریخی با ارزش محسوب می‌شود، باید با ابزار هنر مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: باید در نظر داشت که از این طریق تشویق و ترغیب شهروندان احیای بافت‌های فرسوده را در پی دارد.
حسینی افزود: با بهره‌گیری و به کارگیری ویژه ابزار هنر انیمیشن، فیلم، عکس، کاریکاتور و تلفیق هنر و تخصص می‌توانیم پیام همایش را اطلاع دهیم.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در اصفهان مغفول مانده است، گفت: استفاده از زبان هنر برای القای پیام می‌تواند، موثرتر باشد.
مشاور امور اجرایی شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان اضافه کرد: دولت نمی‌تواند هزینه زیادی در ارتباط با بافت‌های فرسوده داشته باشد، زیرا یک اثر هنری می‌تواند در مشارکت مردم و بخش خصوصی تاثیر بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام،/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول