اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد:

اهتمام ملی برای نجات دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: دولتمردان و نمایندگان مردم در مجلس باید برای نجات دریاچه ارومیه به طور جدی همت کنند.

اهتمام ملی برای نجات دریاچه ارومیه
نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: باید در قوه مجریه و مقننه حساسیت کافی نسبت به لزوم احیای دریاچه ارومیه ایجاد شود چرا که برای عبور این زیست‌بوم از بحران باید همه مردم در هر جایگاهی همکاری کنند.
وی افزود: یک لایحه دو فوریتی در ارتباط با این دریاچه روزهای اخیر به تصویب کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی رسید به طوری که در آینده نزدیک برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس به موعد رای‌گیری گذاشته می‌شود که انتظار می‌رود نمایندگان مناطق مختلف کشور با اشراف به حساسیت موضوع یک تصمیم مناسب و مفید اتخاذ کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: این لایحه شامل مواد مختلف در ارتباط با انتقال آب از ارس و پیرانشهر به دریاچه است که پیش‌بینی‌ می‌شود در صورت عملیاتی شدن تاثیر بسیار مناسب بر دریاچه ارومیه ایجاد کند و آن را به میزان زیادی از بحران فعلی نجات دهد.
وی گفت: اعتبار پیش‌بینی شده در این لایحه حدود یک میلیارد دلار به عبارت دیگر یک هزار میلیارد تومان است که باید به تدریج برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در ارتباط با این دریاچه اختصاص پیدا کند تا این ثروت ملی از مرگ حتمی نجات یابد و مردم منطقه از مواهب و زیبایی‌های آن همچون گذشته بهره‌مند شوند.
این مسئول در ادامه گفت: بعد از تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی مواد و بندهای قانون مذکور به دولت برای اجرایی کردن ابلاغ می‌شود تا مسئولان کشوری و استانی بعد از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری به امور محوله بپردازند و به سرعت طرح‌های مصوب را در راستای تجدید حیات این دریاچه اجرا کنند.
قاضی‌پور اضافه کرد: احیای دریاچه ارومیه عزم ملی می‌طلبد زیرا یک پروژه ساده و در ابعاد کوچک نیست بلکه یک پروژه عظیم و ملی محسوب می‌شود از این رو باید اقشار مختلف مردم در سراسر کشور در این راستا وارد عمل شوند همچنین مدیران و مجریان طرح‌ها را یاری برسانند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بارها در سمینارها و جلسات مختلف در ارتباط با صدمات و ضررهای جبران‌ناپذیر خشک شدن دریاچه ارومیه گفت‌و‌شنود شده است ولی امیدواریم همه این‌ مباحث امسال به ثمر بنشیند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول