اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین:

تجهیز 500 تاکسی به دستگاه کارت‌خوان در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین از تجهیز 500 دستگاه تاکسی در قزوین به دستگاه کارت خوان الکترونیک، GPS و تاکسیمتر خبر داد.

تجهیز 500 تاکسی به دستگاه کارت‌خوان در قزوین
جواد صباغان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما تجهیز 6 هزار دستگاه تاکسی به سیستم GPS، تاکسی‌‌متر و دستگاه کارت‌خوان الکترونیک است که اقدامات لازم در این خصوص انجام و به شورای سرمایه‌گذاری شهرداری ارسال شده و در آن شورا نیز کارهای کارشناسی انجام شد.
وی ادامه داد: این اقدام به صورت آزمایشی صورت گرفته و دستگاه بر روی تاکسی نصب شده است و همانطور که وعده داده بودیم که در نیمه دوم سال کار آغاز می‌شود، استارت کار زده شده است و این سه دستگاه روی تاکسی‌ها نصب می‌شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین با اشاره به مزایای نصب این دستگاه‌ها بر روی تاکسی تصریح کرد: با این اقدام تمامی تاکسی‌ها مجهز به GPS می‌شوند و به این وسیله موقعیت تاکسی‌ها شناسایی شده و از نحوه فعالیت آنها مطلع می‌شویم و مزیت دیگر این است که این تاکسی‌ها تجهیز به تاکسی‌متر می‌شوند و نرخ کرایه بر اساس کیلومتر تعیین می‌شود و این امر موجب می‌شود تا بین مسافر و راننده اختلافی در این خصوص پیش نیاید.
وی اعلام کرد: مزیت دیگر این کار این است که با نصب دستگاه کارت‌خوان در تاکسی‌ها، مسافر به جای پرداخت نقدی پول می‌تواند از کارت الکترونیکی استفاده کند و بانک عامل ما نیز در این کار، بانک تجارت است و کار در این خصوص به نتیجه رسیده است.
صباغان خاطر نشان کرد: برای نصب این سه دستگاه در تاکسی‌ها از رانندگان هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم و این دستگاه به صورت رایگان تحویل راننده می‌شود و راننده نیز باید متعهد شود که این دستگاه در روز حداقل پنج ساعت روشن باشد.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری که دارد این کار را انجام می‌دهد از طریق تبلیغاتی که بر روی LCD دستگاه‌ها انجام می‌دهد، هزینه کار را تأمین می‌کند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: برای نصب این دستگاه‌ها بر روی 6 هزار دستگاه تاکسی 5 میلیارد تومان هزینه می‌شود که نصب این دستگاه ابتدا برای 500 دستگاه تاکسی صورت می‌گیرد که امیدواریم تا پایان سال کار برای 6 هزار تاکسی انجام شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول