اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آتش‌نشانی بوشهر خبر داد:

تجهیز تاکسی‌های درون شهری به خاموش‌کننده‌های دستی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهرگفت: امسال همزمان با روز ملی آتش نشانی و ایمنی 100 دستگاه تاکسی درون شهری به خاموش کننده‌های دستی تجهیز می‌شوند.

تجهیز تاکسی‌های درون شهری به خاموش‌کننده‌های دستی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی اکبر کمان پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی شده است تا سال 95 پنج ایستگاه آتش‌نشانی در بندر بوشهر داشته باشیم که در حال حاضر سه ایستگاه آتشنشانی در سطح بوشهر فعال هستند و تا پایان امسال برای تسریع در خدمات رسانی به شهروندان یک ایستگاه در بافت قدیم و تجاری شهربه اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه به رانندگان نیز آموزش‌های لازم داده می‌شود تا بتوانند نیروهای آتش‌نشان داوطلب در سطح شهر باشند، گفت: با توجه به پیشرفت تکنو لوژی و صنعت و مکانیزه شدن حیات بشر به یقین حوادث هم در پیش داریم و می‌طلبد که سازمان‌ها مختلف در بحث ایمنی هزینه‌های بیشتری کنند تا با توسعه بتوانیم خدمات را به روز ارائه دهیم.
کمان اضافه کرد:در نظر است یک ایستگاه ویژه که اعتبار مورد نیاز آن پیش بینی شده است، بین نیروگاه اتمی و میدان آزادی جهت خدمات دهی به تمام محله‌های تنگک ها و روستاهای اطراف با قابلیت خدمات دهی به کل استان ایجاد گردد .
وی افزود: ر مواقع اضطراری مانند ایام نوروز و در مکان‌های پر تردد ایستگاه‌های سیار آتشنشانی پیش بینی شده است .
کمان گفت: در حال حاضر بالغ بر 55 نفر نیروی آتش‌نشان خانم و آقا در این سازمان فعال هستند که تمام آزمون‌های درون شهری و برون شهری را دیده‌اند و توانایی برخورد با آتش‌های صنعتی و غیر صنعتی را دارند.
وی با اعلام اینکه تا پایان امسال تعدادی نیروی آتش‌نشان به نیروهای موجود اضافه می‌شود، اظهار داشت: امسال دو دستگاه خودرو امداد و نجات سبک و سنگین، با ابزار و تجهیزات پیشرفته و تعدادی دستگاه رود فایرکه خاموش کننده‌هایی با سرعت بالا هستند وارد مجموعه آتشنشانی بندر بوشهر شده است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهرگفت: در شش ماهه نخست امسال 344 فقره آتش سوزی در بندربوشهراتفاق افتاد.
کمان افزود: این شمار آتش سوزی حدود معادل کل اتفاقات سال گذشته است.
وی یادآورشد: اغلب آتش سوزی‌ها در زمینه وقایع برق بوده است که علت آن استاندارد نبودن وسایل برق با توان و نوسانات برق است.
کمان اضافه کرد: دراین زمینه از سال 76 مصوب شد تمام واحدهای مسکونی، تجاری و اداری که ساخته می‌شوند، موظفند به خاموش کننده‌های دستی و جعبه‌های فایبر باکس(آب آتشنشانی) مجهز باشند.
این مقام مسئول اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش تمام مدارس و مراکز آموزشی در سطح شهر مجهز به خاموش کننده‌های دستی شده‌اند.
کمان ادامه داد:تا سال 91 تمام خودروهای عمومی مانند اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌ها به خاموش کننده‌های دستی مجهز می‌شوند .
کمان بیان داشت: سال گذشته به همه اتوبوس‌های داخل شهری خاموش کننده دستی از طرف این سازمان اهدا شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول