اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت هنرهای نمایشی وزرات فرهنگ خبر داد:

برگزاری جشنواره تئاتر صاحبدلان در آبان‌ماه

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره تئاتر صاحبدلان با محوریت تمرکز بر اجرای آثار برگزیده جشنواره‌های دینی کشور خبر داد.

برگزاری جشنواره تئاتر صاحبدلان در آبان‌ماه
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد دشت‌گلی سه شنبه شب در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی با بیان اینکه بخش تئاتر جشنواره بین‌المللی امام رضا شامل سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و کودک و نوجوان است، اظهار داشت: در واقع تئاتر جشنواره امام رضا (ع) یکی از رویدادهای خوبی است که در معاونت هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در حال دنبال شدن است.
وی با بیان اینکه در این بخش به عنصر مخاطب اهمیت فراوانی داده می‌شود، ابراز داشت: در این نوع تئاتر مخاطب و حتی هنرمند با مضمونی آشنا می‌شود که شاید تاکنون کمتر از آن شنیده باشد.
سرپرست مرکز نمایش‌های هنری وزارت ارشاد ادامه داد: طی پنج دوره اخیر مشاهده شده که در جشنواره تئاتر ضامن آهو به مباحث و ناگفته‌هایی از فرهنگ رضوی و امام رضا پرداخته شده که شاید تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از گروه‌های نمایشی خواستار حفظ استقلال در مباحث مالی و غیره شد و در این راستا از طرح‌های مربوطه در وزارت ارشاد سخن گفت.
دشت‌گلی در این راستا با بیان اینکه معاونت هنرهای نمایشی امور مربوط به استقلال گروه‌های نمایشی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: گروه‌های نمایشی باید در اسرع وقت نسبت به اخذ پروانه‌های موقت فعالیت یکساله اقدام کنند.
وی ادامه داد: گروه‌هایی که موفق به دریافت پروانه فعالیت موقت شوند باید در سال حداقل  نسبت به خلق یک اثر اقدام کنند تا از این طریق از کمک 4 میلیون تومانی وزارت ارشاد بهره‌مند و مسیر آنها برای دریافت پروانه فعالیت دائم نیز که امور آن در حال حاضر در وزارت ارشاد در دست پیگیری است هموار و تسهیل شود.
دشت‌گلی تاکید کرد: بر این عقیده‌ایم که تئاتر در ادامه حیات اجتماعی خود نیازمند اجرا و دیده شدن است و در همین راستا باید به گروه‌ها کمک شود تا فعالیت آنها استمرار داشته باشد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از ثبت دائمی دبیرخانه تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی آهو به نام بندرعباس خبر داد و از میزبانی این شهر در سال‌های اخیر قدردانی کرد.
سرپرست معاونت هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از برگزاری جشنواره تئاتر صاحبدلان در آبان ماه سال جاری خبر و در مورد این جشنواره گفت: این جشنواره در واقع تجمیع شده و محلی برای اجرای متمرکز جشنواره‌های تئاتر دینی است که برگزیده‌های این جشنواره در صاحبدلان حضور و به اجرا می‌پردازند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول