اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای 2 سال آینده انجام می‌گیرد؛

چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی؛ تمرین بین‌المللی شدن

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: با حضور یک گروه نمایشی از کشور آفریقای جنوبی در چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی در استان اصفهان تمرینی برای بین‌المللی شدن این جشنواره در دو سالانه آینده آغاز شده است.

چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی؛ تمرین بین‌المللی شدن
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حامد عسگریفر شامگاه گذشته در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی در مجتمع فرهنگی فرشچیان استان اصفهان اظهار داشت: در چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی هدف تعیین گروه‌های اول و دوم نیست بلکه کار همه گروه‌ها ارزشمند و نتیجه زحمات 11 گروه میهمان در استان اصفهان دیده می‌شود.
وی با اشاره به کار نمایش عروسکی در کانون‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان داشت: کار نمایش یک کار گروهی و دسته‌جمعی است که با ترکیب قصه‌گویی، نمایشنامه خوانی، نمایشنامه‌نویسی، عروسکگردانی در کنار یکدیگر دست به خلاقیت می‌زنند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان اضافه کرد: در ابتدا 370 گروه تا اردیبهشت‌ماه سال جاری در 31 استان با هم به رقابت پرداختند و 60 گروه از بین آنها انتخاب و در رقابتی دیگر به 12 گروه در حال حاضر رسیده‌اند.
وی ادامه داد: به منظور انتخاب نمایش‌های برتر کشور برای این جشنواره 36 جشنواره استانی و منطقه‌ای در پنج منطقه کشور برگزار شد تا 12 نمایش برگزیده که از کیفیت بهتری برخوردار بوده‌اند، به چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی راه یابند.
عسگریفر با اشاره به اینکه برنامه‌ها چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی کشور نباید منحصر به سالن‌ها باشد، تصریح کرد: برای فراگیری برنامه‌ها چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی با یک تریلی سیار عروسکهای غول‌پیکر دارا و سارا به طول سه متر را در سطح شهر و ایجاد بستری برای استفاده کودکان محلات محروم از نمایش‌ها آماده شده است.
 وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه شهادت هنر دوم مردم خداست، افزود: وقتی در زمان جنگ در یک روز 320 شهید در استان اصفهان تشیع  شوند هنری است که باعث افتخار مردم هنرپرور اصفهان خواهد بود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول