اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شعار چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی؛

نمایش عروسکی ابزاری برای مربی متربی‌پرور است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور گفت: نمایش عروسکی ابزاری برای مربی متربی‌پرور، شعار چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی است و اگر مربی را به عنوان واسطه تربیتی انتخاب کنیم وظیفه بر همگان مشخص است.

نمایش عروسکی ابزاری برای مربی متربی‌پرور است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد باقر آدوسی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی در مجتمع فرهنگی فرشچیان استان اصفهان اظهار داشت: در جشنواره‌های نمایش عروسکی به دنبال انسان‌های متخصص و حرفه‌ای نیستیم.
وی با اشاره به بسته‌های نمایش که شامل نمایش خلاق، نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی، نمایش عروسکی و نمایش است، بیان داشت: اگر بسته نمایش را به یک ساختمان تشبیه کرده که شالوده آن کتاب و کتاب‌خوانی باشد کانون پرورشی به عنوان کتابخانه است که برای رونق آن از 40 گانه هنری، ادبی و فرهنگی بهره می‌گیریم.
آدوسی ادامه داد: مربی به عنوان ستون این ساختمان متربی‌ را می‌سازد و تربیت انسان با ایجاد یک قالب شخصیتی نقشه این ساختمان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به بسته‌های نمایشی، فرهنگی، هنری و ادبی به عنوان مصالح ساختمان اضافه کرد: پرورش فکر، خردپروری و تعقل گرایی در واقع ساختمانی است که به دنبال ساختن آن هستیم.
 معاون فرهنگی کانون پرورش فکری تصریح کرد: در جشنواره‌های نمایش عروسکی به دنبال انسان‌های متخصص و حرفه‌ای نیستیم و مربی با بهره از فعالیت‌های فرهنگی به طور غیر مستقیم شخصیت متربی را می‌سازد.

* فرآیند محوری در پرورش و تربیت لازمه شکل‌گیری افراد است
وی با اشاره به اعضای نمایش که باید از اعضای مراکز کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشند، اظهار داشت: اگر اعضا را از بیرون انتخاب کنیم به سمت حرفه‌آموزی حرکت کرده و دیگر به دنبال شکوفایی استعدادها نبوده‌ایم.
آدوسی تاکید کرد: در امر پرورش و تربیت فرآیند محوری لازمه شکل‌گیری و نهادینه کردن افراد است و مربیان باید نقش هدایت کننده داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه انسان‌ها در درجات مختلف استعدادهای متفاوتی دارند، بیان داشت: اگر به اعضا کانون توجه خاص شود بخش نخبه‌گرایی بیشتر شکل گرفته نه اینکه متخصص پروری اهمیت پیدا کند.
دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی گفت: موضوع نمایش‌ها باید بر اساس نیاز نوجوانان هر منطقه انتخاب و زمانی که نیاز خوب شناخته شد می‌توانیم به طور غیر مستقیم بر جوانان اثر بگذاریم.
وی هدف نمایش عروسکی را در راستای پرورش و شکوفایی دانست و بیان داشت: تغییر رفتار و ایجاد شخصیت سالم در کودکان هدف اصلی از نمایش‌های عروسکی کودکان است.
آدوسی با اشاره به دو سالانه شدن جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: یک سال زودتر شیوه‌نامه‌ها را ابلاغ تا بر اساس سیاست‌های سازمان فرمان اجرا شود.
وی افزود: نمایش‌هایی که در مرحله کشوری برگزیده ‌شوند در مرکز تئاتر تهران به مدت یک هفته فرصت اجرا داشته تا تمام مردم کشور از آن بهره بگیرند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول