اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانردی گیلان خبر داد:

تجهیز بندر انزلی به 24 پست اسکله

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: بندر انزلی از 11 پست به 24 پست اسکله شامل اسکله‌های سوختی، عمومی، کانیتنری، رورو، خدماتی و مسافری مجهز می‌شود.

تجهیز بندر انزلی به 24 پست اسکله
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، فرهاد منتصر کوهساری عصر امروز در مراسم سه روزه افتتاح نخستین دوره آموزش مدیریت دانش و انتقال تجربیات معاونان فنی و مهندسی اداره‌های کل بنادر و دریانوردی کشور در انزلی اظهار داشت: این سمینار سه روزه در راستای تبادل تجربیات و انتقال آن به سازمان اداره‌ها و همراه با آموزش و به صورت کاربردی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این سمینار نقاط ضعف و قوت در فرصت‌ها و تهدیدها از بدو مطالعه و تحقیقات تا نقشه‌های اجرایی و سپس مزایده و مهندسی ارزش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان درباره طرح توسعه بندر انزلی اذعان داشت: احداث پروژه طرح توسعه بندر انزلی از تکنولوژی جدید که یک مدل هلندی است و توسط شرکت پرهام که از شرکت‌های توانمند کشور و مشاور سازه‌‌پردازی به صورت بومی در انزلی اجرایی شده، تاثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌ها دارد.
وی اضافه کرد: برای حفظ موج شکن‌ها در این تکنولوژی از سنگ‌های سنگین که موجب تخریب جنگل و مواهب طبیعی می‌شود استفاده نشده و روش جدیدی که برای نخستین بار در انزلی و به صورت بومی نیز اجرایی شده مورد استفاده قرار گرفته است.
به گفته منتصر کوهساری، با مطالعات صورت گرفته و طراحی موج‌شکن‌های شرقی و غربی در شش ماه گذشته موج‌شکن‌های بندر از لایروبی بی‌نیاز شدند و این امر موجب صرفه‌جویی هفت میلیارد تومانی در بندر انزلی شده است.
وی اجرای چنین پروژه‌های مهمی را ناشی از وجود پیمانکاران مجرب و بومی در کشور دانست و تصریح کرد: دعوت از پیمانکاران بومی که دارای دانش و تجربیات بالایی هستند نقش مهمی در کاهش قیمت تمام شده دارد.
این مسئول با بیان اینکه طرح توسعه بندر انزلی از 20 بهمن 87 آغاز شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح به اتمام رسیده است.
وی با تصریح بر اینکه به‌زودی ایمن سازی و زیباسازی موج‌شکن‌ها نیز به پایان می‌رسد، یادآور شد: طرح توسعه بندر انزلی دارای 11 پست  اسکله است که با اجرای طرح توسعه در مرحله بعدی به 17 پست اسکله افزایش می‌یابد.
منتصرکوهساری با بیان اینکه در حال حاضر شش پست اسکله جدید در حال مناقصه است، ابراز داشت: برای ساخت موج‌شکن‌ها و دایک 55 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی زیرساخت‌های بندری را با هزینه‌های بالا دانست و  اظهار داشت: بندر انزلی برای رسیدن به چشم‌انداز می‌تواند بازار بسیار خوبی در زمینه ترانزیت، صادرات، نفت و گاز در منطقه ایجاد کند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: بندر می‌تواند به عنوان دروازه کشور بستر خوبی برای تجار و سرمایه‌گذاران فراهم کند و ارزش افزوده ایجاد شود.
وی درباره ظرفیت‌های بندر انزلی بیان داشت: در حال حاضر بندر انزلی با 11 پست اسکله و مساحت به میزان 70 هکتار از ظرفیت واقعی 4.5 میلیون تن و ظرفیت اسمی هفت میلیون تن برخوردار است.
منتصر کوهساری با اشاره به اینکه ظرفیت واقعی بندر انزلی کامل شده است، تصریح کرد: ساخت و اطاله موج‌شکن‌های غربی و شرقی به طول دوهزار و 750 متر گامی موثر در راستای توسعه و افزایش ضریب ایمنی و ظرفیت بندر است.
وی مساحت بندر را با اجرای طرح توسعه از 70 هکتار به 110 هکتار افزایش عنوان کرد و افزود: بندر انزلی از 11 پست به 24 پست اسکله شامل اسکله‌های سوختی، عمومی، کانیتنری، رورو، خدماتی و مسافری مجهز می‌شود.
این مسئول افزایش ظرفیت پذیرش کشتی‌ها از هفت هزار تن به 12 هزار تن برای کشتی‌های کالای عمومی و 20 هزار تن برای کشتی‌های سوختی را از مهم‌ترین مزیت‌های طرح توسعه بندر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه احیای اراضی امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در محوطه‌های بندری مانند ساخت و تعمیر کشتی را فراهم کرده است، ابراز داشت: گذر از بندر نسل نخست و دوم بستگی به صنعت بندری و فعال شدن صنایع وابسته به آن است.
منتصر کوهساری به وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی اشاره کرد و متذکر شد: در نیمه نخست امسال دو میلیون و 900 هزار تن کالا با 910 فروند کشتی در بندر انزلی تخلیه و بارگیری شده است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول