اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

افزایش ارزش افزوده تولید خربزه در کشت‌های نوین

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزش افزوده تولید خربزه در کشت‌های نوین در مقایسه با کشت‌های سنتی دو برابر افزایش می‌یابد.

افزایش ارزش افزوده تولید خربزه در کشت‌های نوین
به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌جام، جهانگیر پرهمت ظهر امروز در آستانه برگزاری نخستین همایش ملی تولید و فرآوری خربزه در تربت‌جام اظهار داشت: در شرایط کنونی خربزه‌کاران باید به سمت کشت‌های نوین گام بردارند.
وی با بیان اینکه با حمایت‌های لازم در صدد به حداقل رساندن ضایعات محصولات در بخش خربزه هستیم گفت: موضوع استفاده بهینه از آب و افزایش راندمان آبیاری به عنوان اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته به طوری که در این راستا در سال جاری اقدامات انجام شده برای ساماندهی روش‌های نوین آبیاری به چندین برابر رسیده است.
وی افزود: باید در راستای مصرف کمتر نهاده‌های کشاورزی و تولید بیشتر به ازای کاهش مصرف آب نیز حرکت کنیم.
وی میانگین تولید 35 تن در هکتار در تربت‌جام را قابل قدردانی دانست و گفت: ارتقای این عملکرد با استفاده از تجربه و دانش روز تولیدکنندگان نمونه امکان‌پذیر است.
وی تاکید کرد: برای اقتصادی شدن بخش کشاورزی باید کشت‌ های نوین جایگزین کشت‌های سنتی شود.
وی تصریح کرد: ترویج و آموزش، در اختیار گذاشتن اطلاعات به روزبه خربزه‌کاران تخصصی شدن کشاورزی می‌تواند به اقتصادی شدن خربزه‌کاری کمک کند. 
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت آب و نقش اقتصادی افزایش راندمان تولید و ارزش بهره‌وری در بخش کشاورزی، این وزارتخانه به دنبال معرفی ارقامی هست که به آب کمتری نیاز داشته باشد و در مقابل آفات و بیماری‌ها مقاوم‌تر باشد.
وی گفت: باید روی موضوع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی نیز کار کنیم تا ارزش افزوده محصولات کشاورزی نصیب تولید‌کنندگان شده و کشاورزی اقتصادی‌تر شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول