اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت پذیرفت؛

صادرات 17 میلیون دلاری کالای کشاورزی از همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صادرات بالغ بر 17 میلیون دلار کالای کشاورزی در طول سال جاری خبر داد.

صادرات 17 میلیون دلاری کالای کشاورزی از همدان
محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 17 میلیون و 123 هزار دلار محصولات کشاورزی از طریق گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شده است.
وی ادامه داد: طی نیمه نخست سال 13 هزار و 619 تن کالای بخش کشاورزی از همدان صادر شده که نزدیک به 40 درصد از ارزش صادرات استان را شامل می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در این مدت بیشترین میزان صادرات را از آن خود کرده است، اضافه کرد: کشمش توانسته در این مدت خود را به عنوان مهم‌ترین کالای صادراتی استان معرفی کند.
وی از صادرات 14 میلیون دلاری کشمش در این مدت خبر داد و ابراز کرد: این محصول به تنهایی 32 درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.
فرشچی‌موحد در ادامه افزود: سیب‌زمینی از دیگر اقلام مهم صادراتی استان در طول سال جاری به شمار می‌رود که به ارزش 2 میلیون و 731 هزار دلار بوده است.
وی گفت: صادرات سیب‌زمینی شش درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 400 درصد رشد داشته است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: لبنیات، ماهی زینتی، خرما و تخمه هندوانه از دیگر کالاهای صادراتی این بخش به شمار می‌روند.
وی کشورهای لهستان، اوکراین، امارات، عراق، ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان، لهستان، رومانی، مراکش و کویت را به عنوان عمده کشورهای دریافت‌کننده محصولات کشاورزی استان دانست.
فرشچی‌موحد در پایان تأکید کرد: در شهریور ماه امسال 2 میلیون و 393 هزار دلار کالا به وزن 3 هزار و 575 تن از طریق گمرک استان به دیگر کشورها صادر شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول