اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماهه سال جاری صورت گرفت؛

سم‌پاشی 22 هزار منهول فاضلاب در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 22 هزار منهول فاضلاب که در مدار بهره‌برداری قرار دارد در استان مرکزی سم‌پاشی شد.

سم‌پاشی 22 هزار منهول فاضلاب در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بهمن آنالویی افزود: سم‌پاشی منهول‌های فاضلاب طی دو مرحله در سال و به روش مه‌پاشی گرم انجام می‌شود که مرحله دوم سم‌پاشی این منهول‌ها در 15 روز آینده آغاز خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه هر ساله تمامی شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در استان شستشو داده می‌شود، تصریح کرد: یک‌هزار و 200 کیلومتر شبکه‌جمع آوری و خط انتقال فاضلاب در استان اجرا شده که از این مقدار یک هزار و 24 کیلومتر در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است و تاکنون 570 کیلومتر از آن شستشو داده شده است.
آنالویی هزینه‌ بهره‌برداری از شبکه‌های جمع آوری فاضلاب را 4 هزار و 600 میلیون ریال در سال از محل اعتبارات سال جاری شرکت عنوان کرد و افزود: هم سطح‌سازی و سم‌پاشی منهول‌های فاضلاب، رفع اتفاقات و شستشوی شبکه جمع‌آوری فاضلاب از جمله فعالیت‌های این شرکت در بخش بهره‌برداری از شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب است.
وی هزینه بهره‌برداری از تصفیه خانه‌های فاضلاب را سالانه 4 هزار و 300 میلیون ریال، ایجاد فضای سبز 800 میلیون ریال و اصلاح‌ و بازسازی شبکه و انشعابات فاضلاب را 3 هزار میلیون ریال عنوان کرد.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین از بازدید معاون امور عمرانی استانداری مرکزی از فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب اراک خبر داد.
بر اساس این گزارش هوشنگ بازوند معاون عمرانی استانداری مرکزی طی بازدیدی از تصفیه خانه در دست ساخت فاضلاب اراک از نزدیک در جریان پیشرفت مراحل اجرایی این تصفیه خانه قرار گرفت.
معاون عمرانی استانداری مرکزی در این بازدید گفت: هزینه‌های ساخت و تکمیل این تصفیه خانه از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود و در صورت نیاز استانداری همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز گفت: این تصفیه خانه یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین تصفیه خانه‌های فاضلاب و طرح‌های زیست محیطی کشور است که 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عبدالرضا خلیلی با تاکید براینکه تجهیزات این تصفیه خانه بسیار مدرن و به روز است متذکر شد: فضای این تصفیه خانه به گونه‌ای پیش‌بینی شده که در صورت افزایش و گسترش جمعیت شهر، جوابگوی نیازهای آتی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه فرآیند این تصفیه خانه به روش لجن فعال است، اضافه کرد: خروجی آب این تصفیه خانه در حال حاضر 600 لیتر در ثانیه است که با بهره‌برداری از آن این میزان به یک هزار و 100 لیتر در ثانیه خواهد رسید و همچنین می‌توان از پساب خروجی این تصفیه خانه در بخش کشاورزی استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با تاکید بر اینکه فرآیند تصفیه طی چند مرحله انجام می‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون برای نصب و راه‌اندازی تاسیسات این تصفیه خانه 180 میلیارد ریال هزینه شده و تا پایان این پروژه نیز در حدود 70 میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول