اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

اجرای طرح ساماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر در آموزش و پرورش استان اردبیل طرح ساماندهی نیروهای انسانی در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در حال اجرایی شدن است.

اجرای طرح ساماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ‌در راستای سازماندهی نیروهای انسانی در خصوص ماده پنج مصوبه مجلس شورای اسلامی، آموزشیاران بالای 60 ماه خدمت نهضت در مجموعه آموزش و پرورش  استخدام شدند و گروه دیگر نیز که در قالب آزمون‌های تعیین تکلیف در تیر ماه سال جاری پذیرفته شده بودند به استخدام دستگاه آموزش و پرورش درآمدند.
وی یادآور شد: طبق همین ماده در دو مرحله آموزشیاران بالای 67 ماه به تعداد 355 نفر و آموزشیاران بالای 60 ماه به تعداد 141 نفر در سطح استان سازماندهی شدند.
محمودزاده با یادآوری اینکه این سازماندهی در راستای بومی‌سازی، توازن و نیاز نیروی انسانی در مناطق و تخصصی نمودن نیروی انسانی در استان از اولویت‌های اساسی در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش  است، ابر از داشت: ‌سوابق این آموزشیاران با اولویت مدنظر قرار گرفته و به ترتیب در مرکز استان، شهرستان‌ها و مناطق جوار شهرستان‌ها سازماندهی شده‌اند.
وی همچنین بیان داشت: 294 نفر از آموزشیاران نهضت و 115 نفر نیرو خرید خدمت و حق‌التدریس نیز در حال سازماندهی هستند که بر اساس  نیاز توازن نیروی انسانی و سیاست بومی‌گزینی در پایه‌ها و دوره‌های مختلف تحصیلی در مجتمع‌های آموزشی و پرورشی روستایی و شهری در حال سازماندهی هستند.
محمود‌زاده اضافه کرد: افراد گزینش‌شده به مناطق آموزش و پرورش  محل سکونت خود ارجاع داده شدند و می‌توانند وضعیت خود را در مناطق خود استعلام کنند0
وی ابراز داشت: در استان اردبیل هیچ نیروی بدون تشخیص وضعیت وجود ندارد و آموزشیارانی که جزو ماده پنج نبوده و حتی در تعیین تکلیف آموزشیاران نیز قبول نشده‌اند همچنان به صورت آموزشیاران نهضت در راستای ریشه‌کنی بیسوادی در استان و در آموزش‌ و پرورش مناطق به کار گیری شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: بر اساس دستور‌العمل ارسالی به مناطق هیچ مشکلی در این دسته از آموزشیاران نیز وجود ندارد و همه این نیروها به مرور زمان جذب خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت مراکز آموزش از راه دور استان را یادآور شد و بیان داشت: دستور‌العمل اجرایی مصوبه جلسه شورای عالی آموزش و پرورش  در خصوص اصلاحیه برخی مواد آموزشی و آیین‌نامه‌های آموزشی دوره‌های راهنمایی تحصیلی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی در راستای اجرای دقیق به آموزش و پرورش  مناطق ابلاغ شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در مدارس آموزش‌ از راه دور حق ثبت‌نام ندارند و این دانش‌آموزان که شرایط تحصیلی روزانه را دارند باید در مدارس مرتبط ثبت‌نام کنند.
وی گفت: ‌تمام امکانات مراکز آموزش از راه دور نیز طبق این مصوبه به شرط اخذ مجوز از اداره کل آموزش و پرورش انجام خواهد گرفت و آموزش و پرورش  در انتخاب مراکز امتحانی تصمیم‌گیرنده نهایی است.
محمود‌زاده اظهار داشت: تمام آزمون‌های مراکز آموزش از راه دور در یکی از مدارس دولتی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول