اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی بشرویه:

110 حادثه آتش‌سوزی در بشرویه طی یکسال گذشته

خبرگزاری فارس: مسئول ایستگاه آتش‌نشانی بشرویه گفت: طی یک سال گذشته 110 حادثه آتش‌سوزی و حریق در سطح شهرستان رخ داده است.

110 حادثه آتش‌سوزی در بشرویه طی یکسال گذشته
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فیض‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع پرسنل آتش‌نشانی بشرویه اظهار داشت: اکثر آتش‌سوزی‌هایی که در این شهرستان رخ داده عامل آن انسانی بوده و سایر عوامل از جمله بالا بودن دمای گرما در مزارع کشاورزی یا اتصالات خود به خودی جریان برق بسیار کم بوده است.
وی افزود: در این راستا  از مسئولان ادارات و نهادها تقاضا می‌شود تا نسبت به آشنایی هرچه بیشتر جامعه هدف خود از عواملی که سبب آتش‌سوزی می‌شود تلاش بیشتری کنند.
مسئول ایستگاه آتش‌نشانی بشرویه کفت: با توجه به اینکه در این شهرستان کشت محصولات کشاورزی و باغی در سطح بالایی قرار دارد و تنها ایستگاه ریلی خراسان جنوبی در فاصله 54 کیلومتری شمال این شهرستان واقع شده اما تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و لازم است برای راه‌اندازی حداقل دو ایستگاه دیگر اقدام جدی شود.
فیض‌آبادی تصریح کرد: در مدت یک سال گذشته 110 مورد حادثه و آتش‌سوزی در اماکن مسکونی، مزارع کشاورزی، معابرشهری، تعمیرگاه‌ها، وسائط نقلیه و کارخانجات در ایستگاه آتش‌نشانی بشرویه ثبت شده که به تمام این موارد خدمات‌رسانی شده است.
وی از آمادگی پرسنل این ایستگاه برای آموزش امدادهای اولیه به مردم و مسئولان و دهیاران روستایی خبر داد.
علی سلیمی، شهردار بشرویه نیز در این جلسه گفت: به منظور سرعت عمل نیروهای امداد رسان و آتش‌نشان به حادثه‌دیدگان از اول سال جاری تاکنون مبلغ 87 میلیون تومان برای خرید دو دستگاه ماشین سنگین آتش‌نشانی و تجهیزات لازم برای خودروهای امدادی هزینه شده تا بتوان زمان امدادرسانی را از پنج دقیقه به سه دقیقه کاهش داد.
معاون فرماندار شهرستان بشرویه نیز با اشاره به نقش تلاشگران ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز گفت: نیروهای امداد رسان در این مراکز با فداکاری و جانفشانی، خود را برای نجات از حادثه‌دیدگان به خطر می‌اندازند تا آسیب‌دیدگان را نجات دهند.
محمدعلی زمانی‌زاده از مسئولان ادارات و نهادهای دولتی خواست تا اطلاعات مورد نیاز خود را از لوازم و تجهیزاتی که برای امداد رسانی بکار می‌رود به مدیریت ستاد بحران فرمانداری اعلام تا در مواقع ضرورت مورد استفاده قرار گرفته و خدمات‌رسانی سریع‌تر انجام گیرد.
وی همچنین فرهنگ‌سازی مردم را برای استفاده از خط ارتباطی 125 آتش‌نشانی و آموزش‌های اولیه امداد رسانی برای دهیاران روستاها را از سوی رسانه‌های گروهی و متولیان مربوطه خواستار شد.
انتهای پیام/خ۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول