اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر آیینی مصر:

موفقیت مردم ایران موجب بیداری ملت‌ها شد

خبرگزاری فارس: شاعر آیینی مصر گفت: موفقیت ملت ایران در عقب راندن استبداد و تسلط بر کشورشان، دیگر کشورهای اسلامی را به مقاومت و شکست ابرقدرت‌ها امیدوار کرد.

موفقیت مردم ایران موجب بیداری ملت‌ها شد
معروف عبدالمجید در حاشیه آیین اختتامیه ششمین کنگره سراسری شعر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مردم مصر به دلیل وجود مضجع شریف نفیسه خاتون نوه امام حسن مجتبی (ع) و عروس امام صادق (ع)، رأس‌الحسین و بسیاری از امامزادگان معروف به مردمی ولایی هستند.
وی بیان کرد: رسانه‌ها در آشناسازی دیگر کشورها با ابعاد چنین برنامه‌هایی بسیار تأثیرگذار هستند.
معروف عبدالمجید با بیان اینکه مردم مصر از بعد عاطفی از موضوع ولایت برخوردار هستند، افزود: باید از عاطفه به سمت شناخت حرکت و برای ایجاد بسترهای مناسب در این راستا تلاش کرد.  
وی با اشاره به بیداری اسلامی و تأکید بر نقش تأثیرگذار انقلاب ایران در شکل‌گیری تحولات منطقه تصریح کرد: موفقیت ملت ایران در عقب راندن استبداد و تسلط بر کشورشان، دیگر کشورهای اسلامی را به مقاومت و شکست ابرقدرت‌ها امیدوار کرد.  
معروف ‌عبدالمجید با توصیف برخی شرایط کنونی کشور مصر خاطرنشان کرد: این کشور سال‌ها زیر سلطه حکومت ظالم مبارک بود و ما جرأت فعالیت‌های این چنینی را نداشتیم به گونه‌ای که من 28 سال تبعید بودم.  
شاعر آیینی‌ مصری گفت: تلاش مردم مصر برای بیرونی کامل استکبار است و بدون شک انقلاب اسلامی ایران در همه تحولات منطقه از جمله مصر، تونس، یمن و لیبی مؤثر بوده است.
عبدالمجید بیان داشت: مردم در کشورهای اسلامی زمانی که موفقیت مردم ایران را در شکست قدرت مسلط پهلوی دیدند، تشویق شده و امیدشان به انجام کارهای رویایی توسط مردم تقویت شد.
به گزارش فارس، معروف عبدالمجید صاحب ترجمه‌های فراوانی از جمله "امریکا از دید امام خمینی و رهبری"، رمان "اناالحسین" و ترجمه‌هایی از اشعار پروین اعتصامی است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول