اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در مشهد؛

همایش سامانه‌های دارورسانی نوین ایران برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجمین همایش سامانه‌های دارورسانی نوین ایران امروز در مشهد برگزار شد.

همایش سامانه‌های دارورسانی نوین ایران برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جلیل توکلی افشار، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظهر امروز در نخستین روز از پنجمین همایش سامانه‌های دارورسانی نوین ایران که در تالار اجتماعات هتل پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: در پنجمین همایش سامانه‌های دارورسانی نوین ایران تعداد مقالات ارسال شده 280 اثر است که از این تعداد 50 اثر به صورت سخنرانی و 230 نیز در قالب پوستر است.
وی برگزاری همایش دارورسانی نوین را یکی از محورهای توسعه سلامت جامعه دانست و افزود: برای شرکت در این همایش 300 مهمان داخلی و خارجی از کشورها (آمریکا، هلند، انگلستان و کانادا) نیز حضور یافتند.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: برای دست‌یابی به ابعاد سلامتی (جسمی، روحی، روانی و معنوی) مردم جامعه نسبت به گذشته تلاش بیشتری شود.
توکلی همچنین رسیدن به سلامت جامعه و حرکت علمی را به عنوان سنگ بنای توسعه کشور دانست و افزود: در راستای رسیدن به سلامتی در جامعه چنین همایش‌هایی در سطح کشور برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: با دستورالعمل اجرایی و تصویر سند چشم‌انداز 20 ساله در کشور جمهوری اسلامی ایران، مسالمت مردم جامعه تضمین می‌شود.
توکلی افشار با بیان این مطلب افزود: در نقشه جامعه علمی کشور به بخش‌های آموزش و پژوهش در زمینه‌های تربیت نیرو‌های عالم، توانمند و کارآمد توجه فراوانی شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای انجام وظایف در حوزه مأموریت‌های آموزشی در بخش نوآوری و فناوری و تعالی تولید در همایش‌های کشوری و بین‌المللی نگاه ویژه‌ای شود.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به این جایگاه علمی توجه به حضور نخبگان در حوزه سلامت الزامی است.
در این جلسه نیز محمود جعفری، عضو ستاد فناوری‌های نانو کشور اظهار داشت: در انتشار مقالات نانو، کشور ایران با ارائه یک‌هزار و 638 اثر نسبت به گذشته دو رتبه ترقی یافته است.
وی گفت: برای انتشار مقاله در زمینه نانو کشورهای چین، آمریکا، آلمان و ژاپن رتبه‌های نخست را به خود اختصاص دادند.
جعفری با بیان این مطلب افزود: در رتبه‌بندی‌های کشورهای اسلامی، کشور ایران تا سال 2006 از کشور ترکیه عقب‌تر بوده ولی تاکنون توانسته پیشرفت قابل توجهی به دست آورد.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین علم نانو مربوط به زمینه پزشکی و مربوط به درمان بیماری سرطان در جامعه است.
جعفری همچنین به تعداد نیروهای لازم در بخش نانو در ایران و سایر کشورها تا سال 2015 پرداخت و افزود: با توجه به پیشرفت‌های علم نانو به تعداد 20 هزار نفر در ایران در زمینه‌های مختلف کاری نیازمند است.
عضو ستاد فناوری‌های نانو کشور افزود: در کشور ایران 80 دانشگاه مانند تهران، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف در زمینه شیمی و فیزیک و ... کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.
وی تصریح کرد: در بازارهای جهانی به علم نانو در بخش‌های آموزش و پژوهش توجه فراوانی می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول