اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد:

فراهم شدن زمینه اشتغال ‌1140 فارغ‌التحصیل دانشگاهی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: با اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی طی سال‌های 89-87 زمینه اشتغال برای هزار و 140 فارغ‌التحصیل دانشگاهی در استان فراهم شده است.

فراهم شدن زمینه اشتغال ‌1140 فارغ‌التحصیل دانشگاهی در قم
حسن رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم‌ با اشاره به وضعیت اشتغال در استان قم اظهار کرد: تعداد بیکاران استان با احتساب نرخ بیکاری 10 درصد در شش ماه اول سال جاری 4 هزار و 800 نفر است.
وی افزود: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم به عنوان تنظیم‌کننده بازار کار و دبیر گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری از سال 84 تاکنون با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی مبلغ 470 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: پرداخت تسهیلات موجب تثبیت و ایجاد شغل برای بیش از 31 هزار نفر در استان شده است.
وی ادامه داد: هزینه‌ای بالغ بر20 میلیارد تومان به منظور راه‌اندازی مشاغل خانگی و 17 میلیارد تومان به منظور حمایت از مشاغل و طرح‌های خوداشتغالی در سال جاری به استان قم اختصاص داده شده است.
رحمانی تصریح کرد: با اعمال قانون 49 برنامه سوم توسعه و  قانون 103 برنامه چهارم توسعه و تصویب تخفیف بیمه سهم کارفرما به ازای بکارگیری نیروی اشتغال جدید و پایدار برای بیش از 30 هزار نفر را در استان فراهم کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: با اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی طی سال‌های 87 تا 89 زمینه اشتغال برای هزار و 140 فارغ التحصیل دانشگاهی در استان فراهم شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی دوره‌های رایگان کارآفرینی عنوان کرد: به منظور راه‌اندازی کسب و کار، تاکنون 6 هزار و 500 نفر از دوره‌های آموزش رایگان کارآفرینی این اداره‌کل بهره‌مند شدند.
رحمانی اظهار کرد: در حال حاضر 10 مرکز کاریابی غیر دولتی به منظور مشاوره و راهنمایی شغلی، کسب فرصت‌های شغلی و اشتغال به کار کارجویان از این اداره‌کل مجوز فعالیت اخذ کرده و تجهیز شده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تصریح کرد: با احتساب تحقق آمار در بخش مسکن از کل سهمیه ابلاغی به استان تاکنون 35 درصد از این سهمیه محقق شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول