اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی نایین:

تولید بادام در نایین 80درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی نایین گفت: تولید بادام در شهرستان نایین ۸۰درصد کاهش یافته است.

تولید بادام در نایین 80درصد کاهش یافته است
احمدرضا باقریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نایین اظهار داشت: برداشت بادام در شهرستان نایین از ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته است.
وی ادامه داد: در این شهرستان 350 هکتار باغ بادام وجود دارد که با توجه به خشکسالی چهار سال اخیر و میزان خسارت وارده با این باغات، پیش‌بینی می‌شود از 250 هکتار از این باغات هیچ‌گونه محصولی برداشت نشود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نایین تصریح کرد: از 100 هکتار باقی‌مانده باغات نایین پیش‌بینی می‌شود که به طور متوسط از هر هکتار 500 کیلوگرم بادام برداشت و در مجموع 50 تن بادام تولید شود.
وی افزود: از طرفی قیمت کم این محصول نسبت به دیگر گونه‌ها، سبب عدم استقبال باغداران از این گونه خشکباری شده است.
باقریان با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر افزود: از 250 هکتار باغات بدون محصول بیش از ۶۰درصد آن از چرخه تولید خارج شده که متأسفانه میزان خسارت وارده به سطح باغات شهرستان چیزی در حدود ۱۷میلیارد ریال بوده است.
وی در مورد خواص بادام گفت: بادام از محدود محصولاتی که سمپاشی بسیار کم و یا اصل ابر روی آن صورت نمی‌گیرد و محصولی ارگانیک و طبیعی است.
رئیس جهاد کشاورزی نایین افزود: مغز بادام، انرژی بخش و تسکین دهنده بوده و خود بادام حاوی مقادیر زیادی از یک نوع اسید آمینه موسوم به «آرجینین» است.
وی تصریح کرد: این اسید به آرامش عروق خونی کمک می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد و بادام منبع غنی از ویتامین  D، منیزیم و پتاسیم است و می‌تواند در محافظت از بدن در مقابل ابتلا به دیابت موثر باشد.
باقریان افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های بادام این است که نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه از بازگشت مجدد اضافه وزن جلوگیری می‌‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول