اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه استاندار در استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

خطر ناآگاهی در مدیریت‌ها کمتر از خیانت نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر مدیری باید متوجه باشد که همواره خطر ناآگاهی در مدیریت‌ها از خیانت کمتر نیست.

خطر ناآگاهی در مدیریت‌ها کمتر از خیانت نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غریب دین‌پرور ظهر امروز در نشست مدیران حوزه استاندار در استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مدیر چنان‌چه از دانش و هنر خود در به کارگیری منابع سازمانی شامل نیروی انسانی، مالی، ابزار و اطلاعاتی که دارد برای دستیابی به اهداف سازمان به شیوه مطلوب بهره گیرد، موفق است.
دین‌پرور ابراز داشت: با توجه به اهتمام ادیان الهی به‌ویژه دین مقدس اسلام در ارائه برنامه‌ای جامع و کامل برای زندگی دنیوی و اخروی انسان، بدون شک با مطالعه و کاوش دقیق در منابع آن، می‌توان موفقیت آمیزترین اصول مدیریت و بهترین ویژگی‌های مدیر شایسته را به دست آورد.
به گفته دین پرور، دقت در سیره انبیاء الهی از آدم (ع) تا خاتم حضرت محمد (ص) و شیوه رهبری و هدایت مردم و نحوه مدیریت جامعه توسط آنان، چشم حقیقت‌جوی ما را به اصول و روش‌هایی بینا می‌کند که با الگو گرفتن از آن‌ها، می‌توان شایسته‌ترین مدیران را شناخت و به تبع آن شایسته‌ترین مدیریت را انتخاب کرد. 
وی گفت: امروزه در جوامع مختلف جهانی با توجه به انواع مکتب‌های سیاسی و اقتصادی که وجود دارد، معیارها و ویژگی‌های خاصی را برای انتخاب یک مدیر ارائه می‌دهند که با تبیین و توجیه نظرات خود، نوع خاصی از مدیریت را بر جامعه تحمیل می‌کنند.
این مسئول تصریح کرد: در جوامع دینی والاترین مقام برای انسان کامل مقام قرب الهی ملاک است چرا که انسان خدای خویش را حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار خود می‌ببیند، چنین انسانی هم مراقب فکر و اندیشه و هم مواظب عمل و کار خود و افراد خود است.
به گفته دین‌پرور، یک مدیر شایسته همه مقام‌ها و نعمت‌ها را از ناحیه خدا و آن را به غیر از فضل الهی نمی‌داند و مسئولیت را رحمت الهی می‌داند و این دید و تفکر خدایی، غبار غرور را از قبای انسانیت پاک می‌کند و مراحل فروتنی و تواضع را در میسر تعالی انسان قرار می‌دهد.
مدیر حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسی که سخت‌ترین کار را برای عده‌ای محروم انجام می‌دهد و می‌گوید این رحمت خداست یعنی مواظب قدرت و مقام خویش است که او را مغرور و مقهور نسازد، چنین خضوع، مواظبت و مراقبتی قطعا انسان را به مقام شامخ انسانی نزدیک می‌کند.
به گفته دین‌پرور، در حوزه مدیریت این دیدگاه و تفکر که منصب وظیفه آنها و اعمالشان برای خدمت به مردم است، مراقبت است که انسان را از نردبان تعالی بالا می‌برد.
وی عنوان کرد: در حوزه مدیریت و پذیرش تکلیف، تخصص، آگاهی و دانش، حکمت آموزی ویژگی مهمی است که باید همراه با مدیر شود و این امر شدنی است که انسان با جد و جهد در صراط مستقیم، به مقام والای خدمتگزاری دست یابد.    
این مسئول با بیان اینکه اهمیت دانش و تخصص در کنار امانتداری است و نشان می‌دهد که پاکی و امانت به تنهایی برای پذیرش یک پست حساس اجتماعی کافی نیست، گفت: علاوه بر امانت‌داری، آگاهی، تخصص و مدیریت نیز لازم است، چرا که ما در جوامع گذشته و کنونی بسیار شاهد بوده‌ایم که خطر ناشی از عدم آگاهی و مدیریت، کمتر از خطرهای ناشی از خیانت نیست. 
وی ادامه داد: در سابقه هر مدیر شایسته‌ای که قرار است در مقام مدیریت قرار گیرد باید این مسائل باشد که آموزش‌ها، مهارت‌ها و صلاحیت‌ها و پیشینه علمی لازم را کسب کرده و از سویی اهلیت و تعهد داشته و برخوردار از تعلیم و تزکیه باشد و گرنه مدیریت وی در واقع جلوس بر کرسی است که حق وی نیست.
دین‌پرور همچنین امانتداری را از ویژگی‌های یک کارگزار و مدیر شایسته برشمرد و اذعان داشت: مسند مدیریت از دیدگاه دین ما امانتی بزرگ است که به مدیری سپرده می‌شود و باید از این مقام و قدرت که به عنوان امانتی در دست او بوده با تمام توان و بر طبق معیارهایش مراقبت و صیانت کند تا به صاحبانش برگرداند در این صورت مدیر مورد اعتماد و اطمینان مردم خواهد بود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول