اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

قرارداد کاشت با 420 ذرت‌کار نیشابوری امضا شد‌

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: امسال با420 نفر از کشاورزان ذرت‌کار قرار داد کشت منقعد شده و مقدار هزار و 600 تن انواع کودهای اوره، فسفات و پتاس توزیع شده است.

قرارداد کاشت با 420 ذرت‌کار نیشابوری امضا شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدغلامرضا نبوی نامقی عصر امروز در تشریح برنامه‌های حمایتی این مدیریت از کشاورزان ذرت‌کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین مقدار 250 تن انواع بذر پرمحصول و زودرس و متوسط‌رس ‌بین آنها توزیع شده است.
وی گفت: مقدار 25 تن انواع کودهای ریزمغذی به‌صورت محلول‌پاشی در مزارع شهرستان مورد استفاده قرار گرفته است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به کشاورزان توصیه کرد: در برداشت به‌موقع محصول خود اقدام کنند و از زارعان خواست تاریخ کشت را به‌صورتی تنظیم کنند که به سرمای زودرس پاییزه برخورد نکنند.
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تاکید کرد: باید کشاورزان قبل از آن محصول خود را برداشت کنند در غیر این صورت سبب کاهش کمی و کیفی محصول و در نهایت به زیان کشاورزان می‌شود. 
نبوی اظهار داشت: این شهرستان با داشتن شرایط و ظرفیت بالا در زمینه کشت و تولید ذرت علوفه‌ای از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید، مقام اول استان خراسان رضوی را داراست.
وی گفت: کشاورزان ذرت‌کار با استفاده از راهکارهای کارشناسان جهاد کشاورزی و کاشت به وسیله بذرکارهای پیشرفته پنوماتیک، رعایت زمان کاشت، داشت و برداشت و استفاده از بذرهای سازکار با منطقه توانسته‌اند کیفیت ذرت تولیدی خود را افزایش دهند.
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور، میانگین تولید در هر هکتار را 40 تن اعلام و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح 3 هزار و 500 هکتار سطح سبز مقدار 140 هزار تن محصول برداشت شود.
نبوی خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای به‌عمل آمده در تعدادی از مزارع که به‌صورت مکانیزه کشت شده و اصول به‌زراعی از قبیل مبارزه با علف‌های هرز و محلول‌پاشی به‌موقع را کاملا رعایت کرده‌اند تولید تا 2.5 برابر میانگین شهرستان افزایش داده شده و بالاتر از 100 تن در هر هکتار محصول برداشت می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول