اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آشتیانی خبر داد:

اختصاص سود هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی و صنعت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس از اختصاص درصدی سود حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی و صنعت خبر داد.

اختصاص سود هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی و صنعت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی صبح امروز در دیدار مسئولان برگزاری همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی، با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در رشد و توسعه کشور اظهار داشت: جهاد در عرصه کشاورزی تنها با بهره‌گیری از علم امکان‌پذیر است.
وی در ادامه با اشاره به سهم بخش کشاورزی در خودکفایی کشور افزود: در اوایل انقلاب، کشور تنها توانایی تولید گندم یک ماه خود را دارا بود و گندم مورد نیاز برای 11 ماه دیگر سال را از کشورهای دیگر وارد می‌کرد اما با لطف خدا و تلاش‌ کشاورزان، امروزه کشور در عرصه تولید گندم خودکفاست.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودکفایی کشور در بخش‌های مختلف خواست نظام و رهبری است، اظهار داشت: اگر کشور در یک بخش از فعالیت‌های خود دچار مشکل شود، توانایی تولید محصول مورد نیاز خود را نخواهد داشت و مجبور به واردات آن محصول از کشورهای دیگر خواهد شد.
وی در ادامه افزود: واردات از کشورهای دیگر باعث وابستگی به آن کشورها می‌شود که این وابستگی سبب تاثیرگزاری فرهنگ آن کشورها بر روی فرهنگ ما است و به این ترتیب دشمنان نظام در جنگ نرم پیروز خواهند شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به اهمیت موضوع صرفه‌جویی، گفت: جهاد اقتصادی تمام اقشار جامعه را شامل می‌شود، حتی زنان خانه‌دار می‌توانند با صرفه‌جویی خود نقش به‌سزایی را در عرصه جهاد اقتصادی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها به صرفه‌جویی کردن مردم کمک کرده است، اعلام کرد: قبل از هدفمندی یارانه‌ها، تنها در شهر مشهد با سه میلیون ساکن و سالانه 20 میلیون زائر، روزانه 70 تن نان خشک جمع‌آوری می‌شد که این آمار در کل کشور بسیار تکان‌دهنده بود اما پس از هدفمندی یارانه‌ها این میزان به شدت کاهش یافته است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرگزاری هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی، اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها و خشکسالی، مشکلات زیادی را برای بخش کشاورزی و صنعت ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس در راستای حل این مشکل برآمدند، افزود: مصوبه‌ مجلس در زمینه کمک به بخش کشاورزی و صنعت، اختصاص 15 درصد از سود هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی و اختصاص 15 درصد از سود هدفمندی یارانه‌ها به بخش صنعت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در راستای ارائه پیشنهاد به مسئولان برگزاری همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی، اظهار داشت: بهتر است از خود کشاورزان دعوت به عمل آید تا در این همایش سخنرانی کنند تا از نزدیک با مشکلات بخش کشاورزی آشنا شده و از پیشنهادات و راهنمایی‌های این جهادگران استفاده کنیم.
وی در پایان دعوت از سران سه قوه برای حضور در این همایش ملی را راهکاری برای بهره‌گیری بهتر از دستاوردهای این جشنواره دانست و گفت: حضور مسئولان در مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه این همایش، تاثیرگزاری همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی بر روی افکار عمومی را افزایش خواهد داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول