اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

بیداری اسلامی برای بازگشت به فرهنگ ناب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: بیداری اسلامی یا به تعبیری بهار عربی ملت‌های منطقه برای این است که آنها می‌خواهند به فرهنگ و ارزش‌های ناب اسلامی برگردند.

بیداری اسلامی برای بازگشت به فرهنگ ناب است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی دوشنبه‌شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: طبق دستورالعمل رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور مبنی بر اینکه محوریت جلسات شورای فرهنگ عمومی بر اساس توجه بیشتر به دهه کرامت باشد، در این جلسه نیز به این مهم توجه ویژه می‌شود.
وی با بیان اینکه دهه اول ذی‌القعده از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است، تصریح کرد: وجود امام رضا(ع) در ایران اسلامی به عنوان ولی نعمت ملت و در حقیقت نعمتی بزرگ برای مردم مشرق زمین است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان ادامه داد: الطاف خفیه الهی بر این مقرر شد که منطقه خراسان مدفن علی‌بن موسی‌الرضا(ع) باشد و امروزه مشتاقان و پیروان ائمه(ع) با سهولت بیشتر به زیارت این بزرگوار بشتابند.
خزاعی با اشاره به اینکه مردم مشرق زمین به ویژه ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی با توجه به داشتن چنین نعمتی باید درصدد ترویج بیشتر فرهنگ رضوی، شیعی و ولایت‌مداری باشند، افزود: در واقع برای جامعه اسلامی امروزه تبیین چنین فرهنگ‌هایی بسیار ضروری است.
وی ولایت‌مداری درست و با ارزش را توام با عمل به آن در کردار و رفتار دانست و گفت: فضایل اهل بیت(ع) هر کدام می توانند به عنوان نقطه‌ای کلیدی مورد الگو و بهره‌برداری افراد جامعه قرار گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان یادآور شد: بیداری و خیزش‌های اسلامی و به تعبیری دیگر بهار عربی ملت‌های مظلوم منطقه برای بازگشت به ارزش‌ها و فرهنگ ناب اسلامی است که این فرهنگ ناب داری محتویاتی از فرهنگ‌های اصیل و فضایل ائمه اطهار(ع) و اولیا خداوند است.
خزاعی اظهار داشت: در حقیقت آنچه که در این نظام محوریت دارد و زیباست ارزش‌های اسلامی و فرمایشات امامان معصوم(ع) است که باید آنها را در امور زندگی خویش بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه گرامیداشت دهه کرامت و اشاعه فرهنگ رضوی نشان از تقوای قلبی مردم دارد، تصریح کرد: بزرگداشت این ایام و اشاعه و تعمیق ارزش‌های اسلامی نظام و انقلاب را بیمه می‌کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان فرهنگ عمومی را بر گرفته از فرهنگ ناب اسلامی عنوان کرد و افزود: این فرهنگ می‌تواند در تمامی زمینه‌ها نقش مهم و موثری را ایفا کند.
خزاعی بر برگزاری جشن محوری با شکوه به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در شهر نهبندان تاکید کرد و گفت: با هماهنگی و همکاری دهیاری‌های شهرستان سعی شود جشنی در این شب فرخنده در سطح روستاهای نهبندان برگزار شود.
انتهای پیام/خ۲۰
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول