اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار پورجمشیدیان ‌در جمع دانشگاهیان ‌بناب:

امروز جنگ نظامی کشور را تهدید نمی‌کند؛‌ جنگ نرم بیخ گوشمان است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی گفت: امروز جنگ نظامی کشور را تهدید نمی‌کند؛‌ جنگ نرم بیخ گوشمان است.

امروز جنگ نظامی کشور را تهدید نمی‌کند؛‌ جنگ نرم بیخ گوشمان است
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، علی‌اکبر پورجمشیدیان عصر امروز در جمع دانشگاهیان شهرستان بناب، با بیان اینکه آنچه در کشورمان اتفاق افتاده، حاصل تفکر انقلاب و تفکر بسیج است، اظهار داشت: در دفاع مقدس چیز ارزشمندی که بیشتر از حضور خود بسیج و نیروهای مردمی در عملیات‌های مختلف تأثیرگذار بود، تفکر بسیجی بود.
وی با اشاره به توان مدیریتی کشورمان در اداره هشت سال جنگ تحمیلی که در واقع ایستادگی در برابر تمام دنیای استکبار بود، افزود: به دنبال این هستیم مدیریتی که در جنگ از خود نشان دادیم و جواب خوبی هم داد، آن را در صحنه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به اجرا بگذاریم.
فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: ما در بسیج به دنبال نظامی کردن دانشگاه‌ها نیستیم، در بخش صنعت و بازار نیز به دنبال نظامی‌گری نیستیم، اما براساس مأموریت بسیج، به دنبال نهادینه کردن تفکر بسیجی در جامعه هستیم.
پورجمشیدیان گفت: اگر در بحرانی‌ترین وضعیت کشور که زمان جنگ است، این روحیه جواب داده؛ قطعاً این تفکر و ایده در دانشگاه‌ها نیز جواب خواهد داد.
وی ترویج تفکر بسیجی در جامعه را ایده مناسبی در کشور دانست و اظهار داشت: این کار، کار بسیار ارزشمندی است و اگر بخواهیم روحیه و ارزش‌های بسیجی را در کشور نهادینه کنیم، پیاده کردن این تفکر در نزد اقشار جامعه به مراتب سهل‌تر خواهد بود.
پورجمشیدیان با اشاره به تأثیرگذاری اساتید بسیجـی در جامعه گفت: با تقویت بسیج اساتید می‌خواهیم روحیه شهید باکری را در دانشگاه‌ها تقویت کنیم.
وی ادامه داد: امروز مشکل ما مشکل نظامی نیست و امروز تهدید کشور تهدید مرکب از تمام جهات است و دانشگاه‌ها در این تهدید نقش اساسی می‌توانند داشته باشند.
فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر جنگ، جنگ تمام عیار است، باید برای مقابله با این جنگ از تمام عرصه‌ها وارد شد و حضور پررنگ اساتید بسیجی برای مقابله با آن را طلب می‌کند.
وی از دانشگاه به عنوان یکی از جبهه‌هایی که از سوی دشمنان تهدید می‌شود، نام برد و گفت: اگر دانشگاه بتواند این فتنه را دفع کند، قطعاً در سایر جبهه‌های جنگ نیز موفق خواهیم شد. پورجمشدیای ادامه داد: مأموریت بسیج در این شرایط فقط به عهده بسیج و سپاه نیست، مأموریت بسیج متوجه تمام مسئولان و همه دستگاه‌ها است.
پورجمشیدیان همچنین تصریح کرد: رویکرد جدید بسیج توجه به مسائل تربیتی، معنوی و عقیدتی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اظهارداشت: نگذاریم دشمنان در کشورهایی که مردم انقلاب کردند و پادشاهان خود را بیرون راندند، در آنها موج‌سواری کنند؛ باید تفکر انقلاب اسلامی و تفکر امام راحل(ره) در آن کشورها و نیز در اداره آنها حاکم باشد.
پورجمشیدیان همچنین گفت: در مسائل جهاد علمی و شجره طیبه صالحین که توسط بسیج دنبال می‌شود، فرصت‌های خوبی به وجود آمده که امیدواریم بسیج از آن استفاده مطلوبی داشته باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول