اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قلعه‌های عزآباد و خضرآباد صدوق مرمت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از مرمت و بازسازی قلعه‌های عزآباد و خضرآباد خبر داد.

قلعه‌های عزآباد و خضرآباد صدوق مرمت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، ذات‌الله نیکزاد اظهار داشت: مرمت و بهسازی قلعه‌های عزآباد و خضرآباد در شهرستان صدوق در دستور کار میراث فرهنگی استان یزد قرار گرفته است.
وی افزود: عملیات مرمت و بهسازی شامل پی‌کنی دیوار سردر ورودی، استحکام‌بخشی زیر دیوار سر در با سنگ لاشه و ملات گل و آهک، دیوار چینی با خشت خام و ملات گل، اجرای تویزه با خشت خام، شیب‌بندی و کاهگل بام برج‌ها و سردر و خاک‌ریزی در شانه‌های طاق و تویزه است.
نیکزاد، آواربرداری و نخاله‌برداری به محل حمل بارگیری، دوخت و دوز ترک‌ها، استحکام‌بخشی زیر دیواره با خشت خام و اجرای کنگره‌های خشتی لبه حصارها و برج‌های قلعه را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.
وی مبلغ هزینه شده برای مرمت و بهسازی این قلاع تاریخی را 195 میلیون ریال ذکر کرد.
قلعه عزآباد مربوط به دوره افشاریه است و در شهرستان صدوق، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای عزآباد واقع شده و این اثر در تاریخ هفتم اسفندماه سال ۱۳۸۶ با شماره ۲۱۷۰۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول