اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احراز شرایط خاص صورت می‌گیرد؛

آغاز ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس یزد

خبرگزاری فارس: رئیس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی از چگونگی ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان اتباع افغانی و عراقی در یزد خبر داد.

آغاز ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس یزد
محمد آخوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به چگونگی و نحوه ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان و سوادآموزان تبعه کشورهای افغانستان و عراق که دارای برگ بازگشت هستند، اظهار داشت: این دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس مشخص شده نواحی و شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، تفت، صدوق، مهریز و زارچ ثبت‌نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: ارائه برگ بازگشت از مهم‌ترین شرایط ثبت‌نام اتباع افغانی و عراقی واجب‌التعلیم است.
آخوندی افزود: در ناحیه یک یزد دبستان پسرانه های بهادری و جهاد، دخترانه‌های آیت‌الله خاتمی و هاجر، مدارس آموزش از راه دور دخترانه معصومیه، پیغام نور و کیمیا و پسرانه شریف، امام جعفر صادق (ع) و فرهنگ و در ناحیه 2 یزد مدارس ابتدایی کرباسی، عمار، پوشینه باف، حجاب، مدارس آموزش از راه دور دخترانه فرزانگان، فروغ دانش، کوثر و پسرانه‌های سلمان فارسی، سهروردی و خرد در نظرگرفته شده است.
وی ادامه داد: در اردکان دبستان پسرانه خاتم‌الانبیاء و دخترانه حسن‌پور، مدرسه‌های آموزش از راه دور پسرانه ثامن‌الائمه و دخترانه حضرت معصومه (س) و در میبد دبستان دخترانه و پسرانه مهاجرین، مدارس از راه دور پسرانه فرصت یک و دخترانه ثنا منظور شده است.
آخوندی عنوان کرد: دبستان وحدت سفیدکوه در تفت، دبستان پسرانه شریعتمداری و دخترانه صدیقه کبری در منطقه زارچ، دبستان امام حسن مجتبی (ع) در مهریز و دبستان شهید رهاوی در روستای شرف‌آباد شهرستان صدوق از دیگر مدارس برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل اتباع خارجه است.
رئیس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برابر با اصل بودن کپی برگ بازگشت توسط مدیر مدرسه و بایگانی در پرونده تحصیلی را از دیگر اقدامات ثبت‌نام این قشر از دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: کلاس‌ها در نواحی یک و دو در شیفت عصر مدارس اعلام شده برگزار می‌شود و ادامه تحصیل دانش‌آموزان راهنمایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی تنها در مدارس آموزش از راه دور امکان‌پذیراست.
وی زمان ثبت‌نام این دانش‌آموزان را از دهم مهرماه به مدت یک هفته اعلام کرد و افزود: شهریه دانش‌آموزان نهضت سوادآموزی و دوره ابتدایی یک میلیون و500 هزار ریال تعیین شده است و باید به حساب شماره 2173125908009 واریز و اصل فیش صاحب حساب با درج نام آموزشگاه یا نهضت سوادآموزی برای ثبت در پرونده تحصیلی دانش‌آموز به آموزشگاه ارائه شود.
آخوندی تاکید کرد: ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان دارای برگ بازگشت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ممنوع است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول