اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی نیروی انتظامی مستقر در مازندران خبر داد:

افزایش 25 درصدی شناور در دریای خزر

خبرگزاری فارس: فرمانده دریابانی نیروی انتظامی مستقر در مازندران از افزایش 25 درصدی شناور در دریای خزر خبر داد.

افزایش 25 درصدی شناور در دریای خزر
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هوشنگ حسینی ظهر امروز در دیدار معاونان دریابانی مازندران با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: فرماندهی دریابانی در گذشته با فرماندهی مرزبانی زیر نظر فرماندهی انتظامی استان‌ها بود، اما از اواخر سال 88 دریابانی از مرزبانی فرماندهی انتظامی انتزاع یافت و حدود 22 ماه فعالیتش را به صورت مستقل شروع کرده است.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت و وظیفه دریابانی ایجاب می‌کند که امنیت دریانوردی را برای کسانی که در امر دریا فعالیت می‌کنند، فراهم کند، اضافه کرد: امنیت بخش دریایی، شیلات، سپاه، محیط زیست و سازمان‌های مرتبط با دریا بر عهده این نهاد است.
فرمانده دریابانی نیروی انتظامی مستقر در مازندران با اعلام فعال بودن دو پایگاه در بندر امیرآباد و نوشهر خاطرنشان کرد: این نیروها در محدوده مرزهای ساحلی مستقر هستند.
این مسئول ساماندهی انواع شناورهای مستقر در دریا را از مسئولیت‌های این نهاد عنوان کرد و ابراز داشت: ساماندهی انواع شناورهای صیادی، تجاری، تفریحی و مسافرتی در استان مازندران با موفقیت انجام شد.
حسینی با اعلام اینکه ساماندهی جت اسکی‌های مستقر در دریا نیز با موفقیت انجام شد، اضافه کرد: تفکیک استفاده کنندگان از جت اسکی‌ها را با بو‌یه‌گذاری‌های مشخص انجام داده‌ایم.
وی با بیان اینکه تعامل خوبی را دریابانی نیروی انتظامی با مسئولان طرح سالم‌سازی سواحل در استان داشته است، گفت: امسال در بحث غریق نسبت به سال گذشته کاهش 29 درصدی را شاهد بوده‌ایم.
فرمانده دریابانی نیروی انتظامی مستقر در مازندران با اشاره به اینکه 500 نفر را از غریق حتمی در دریا نجات داده‌ایم، ادامه داد: عدم آشنایی به فن شنا و ریسک بودن شنا در دریا موجب غرق شدن افراد در دریا می‌شود که باید استفاده‌کنندگان از دریا به این مسئله آگاهی داشته باشند.
این مسئول با اعلام اینکه در بحث حفظ 20 درصد سهم ایران در دریای خزر مسئولیت بخش پدافند غیرعامل را برعهده فرماندهی دریابانی نیروی انتظامی اعلام کرد و گفت: تا 40 مایل از دریا که شامل 70 تا 80 کیلومتر است را پوشش می‌دهیم.
حسینی با اشاره به اینکه تامین امنیت در بخش پدافند عامل برعهده سپاه و ارتش است، تصریح کرد: در بحث سالم‌سازی دریا به 151 فروند قایق که در نظم و امنیت عمومی ساحل در تابستان اخلال ایجاد می‌کردند، توقیف و به پارکینگ‌ها هدایت کردیم.
وی تاکید کرد: در بحث امنیت دریانوردی در دریا خزر مشکل امنیتی وجود ندارد.
فرمانده دریابانی نیروی انتظامی مستقر در مازندران از افزایش 25 درصدی شناور در دریای خزر خبر داد و یادآور شد: 51 هزار نفر نیز در زمان اجرای طرح سالم‌سازی دریا در مازندران توسط این نهاد ساماندهی شدند.
این مسئول با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مشترک با مرزنشینان، برگزاری صبحگاه مشترک، برگزاری مسابقات ورزشی با جت اسکی و قایق‌های سواری، برگزاری تور دریایی ویژه دانش‌آموزان و حضور در مدارس و مهدکودک‌ها و دیدار با خانواده‌های شهدا در دستور کار قرار دارد.
حسینی محدوده استقرار این نیرو را از گلوگاه تا رامسر برشمرد و اذعان داشت: یک چهارم مساحت کل کشور در بخش دریا را پوشش می‌دهیم که حدود 487 کیلومتر است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول